آفتاب

سخنگوی سپاه مرزی پاکستان: از کشته شدن مرزبان ربوده شده ایرانی اطلاعی نداریم

سخنگوی سپاه مرزی پاکستان: از کشته شدن مرزبان ربوده شده ایرانی اطلاعی نداریم

اسلام آباد - ایرنا - سخنگوی سپاه مرزی پاکستان با اشاره به اینکه عملیات برای یافتن نیروهای ایرانی ادامه دارد ، گفت: ما درباره گزارش های منتشر شده مبنی بر کشته شدن یکی از پنج مرزبان ربوده شده ایران توسط تروریست ها اطلاعاتی نداریم.

ˈوصی خانˈ که در شهر ˈکویتهˈ مرکز ایالت بلوچستان در جنوب غربی پاکستان مستقر است دوشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اسلام آباد افزود: عملیات نظامی بمنظور پاکسازی اشرار منطقه و همچنین بازیابی مرزبانان ایرانی در مناطق مورد نظر و از قبل شناسایی شده در ایالت بلوچستان تداوم دارد.

وی تاکید کرد: با همکاری مشترک دولت ایالتی بلوچستان و نیروهای سپاه مرزی ؛ عملیات هدفمندی جهت شناسایی محل نگهداری مرزبانان ربوده شده ایران آغاز شده و ما اطمینان داریم در آینده ای نزدیک با انجام اقدامات موثر نتایج موفقی بدست می آید .

از سوی دیگر ؛ یک مقام آگاه در سفارت کشورمان در اسلام آباد نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تاکید براینکه خبر منتشره برخی رسانه های خارجی از مرگ مرزبان ایرانی از سوی مقامات مسوول پاکستانی تایید نشده؛ افزود : بخش های مختلف سفارت در حال گفت وگو با مقام های پاکستانی هستند و اگر اخبار موثقی درباره وضعیت مرزبانان ربوده شده ایرانی کسب شود در اختیار رسانه های خبری قرار می گیرد .

تماس خبرنگار ایرنا با خانم ˈتسنیم اسلمˈ سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در اسلام آباد بمنظور اطلاع از نقطه نظرات مقام های دولت پاکستان در ارتباط با گزارش های منتشر شده برخی سایت های خارجی درباره قتل یکی از مرزبانان ایرانی (که به تایید مقام های پاکستانی نرسیده ) میسر نشد.

دفتر این مقام پاکستانی تاکنون پاسخی در این خصوص باتوجه به ارائه سوال خبرنگار ایرنا ؛ ارسال نکرده است.

علی عبداللهی معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشورمان گفت : خبر کشته شدن یکی از پنج مرزبان ایرانی در پاکستان موثق نیست و تایید نمی شود.

این در حالی است که معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان خبر شهادت یکی از مرزبانان ربوده شده ایرانی توسط گروهک تروریستی را تایید کرد.

علی اصغر میرشکاری روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس تحقیقات به عمل آمده ،ˈجمشید دانایی فرˈ تنها درجه دار پنج مرزبان ربوده شده به شهادت رسیده است.

گروهک تروریستی جیش العدل 17بهمن سال گذشته(1392) پنج نفر از مرزبانان ایران را در منطقه «جکیگور» در شرق کشورمان گروگان گرفت و به خاک پاکستان انتقال داد.

آساق**ا.ر**1095 **1917
کد N193891

وبگردی