آفتاب
در واکنش به خبر شهادت مرزبان ایرانی:

امیری:مقامات محلی داخلی خبر را تائید کرده اند/جمعه ای: اظهارات معاون امنیتی سیستان براساس اخبار رسانه ها بوده است

امیری:مقامات محلی داخلی خبر را تائید کرده اند/جمعه ای: اظهارات معاون امنیتی سیستان براساس اخبار رسانه ها بوده است

سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه مقامات محلی داخلی خبر شهادت مرزیان ایرانی را تائید می کنند، رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور، گفت: ظهارنظر معاون امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان بر اساس اطلاعاتی بوده است که از رسانه ها دریافت کرده است.

 حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره شهادت یکی از مرزبانان ایرانی گفت: مقامات محلی خبر شهادت مرزبان ربوده شده ایرانی توسط گروهک تروریستی جیش‌‌العدل را تأیید کردند.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: اما خبر مطمئنی که بشود این خبر را تائید کرد وجود ندارد و در حد خبر است.

سخنگوی وزارت کشور در پاسخ به این به این سوال که مقامات محلی چه کسانی هستند، گفت: مقامات محلی داخلی این خبر را تائید کرده اند نه مقامات پاکستانی.

این خبر در حالی است که روح الله جمعه ای رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: هیچ منبع موثقی خبر را تائید و یا حتی تکذیب نکرده است.

وی در واکنش به تائید این خبر توسط معاون سیاسی امنیتی سیستان و بلوچستان گفت: اظهارنظر وی بر اساس اطلاعاتی بوده است که از رسانه ها دریافت کرده است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور با بیان اینکه پیگیری های وزارت کشور در خصوص وضعیت مرزیانان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: تا کنون از هیچ منبعی موثقی چنین خبری مبنی بر شهادت یکی از مرزیانان گروگان گرفته شده ایرانی دریافت نشده است.

به گزارش مهر، پیش از این علی اصغر میرشکاری معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان در گفت‌وگویی خبر شهادت جمشید دانایی فر توسط گروهک تروریستی را تایید کرده بود.

بنابراین گزارش شب گذشته گروهک تروریستی جیش العدل در بیانیه‌ای در وبلاگ خود مدعی شد جمشید دانایی فر یکی از مرزبانان گروگان گرفته شده را به شهادت رسانده است. این گروه 10 روز برای برآورده شدن خواسته‌های خود مبنی بر آزادی برخی تروریست‌ها، به مسئولان مهلت داد و مدعی شد در غیر این صورت یکی دیگر از گروگان‌ها را به شهادت خواهد رساند.

همچنین علی عبداللهی معاون سیاسی امنیتی وزارت کشور نیز ضمن رد این خبر گفت:  هیچ منبع رسمی خبر اخیر درباره مرزبان به گروگان گرفته شده را تایید نکرده است.

وی درباره اینکه آیا مقامات پاکستان صحت خبر شهادت یکی از مرزبانان را تائید کرده است و یا خیر، گفت: مقامات پاکستانی نیز این خبر را تائید نکردند.

معاون امنیتی وزیر کشور در ادامه تاکید کرد: رسانه‌ها از انتشار اخبار غیر رسمی از منابع ناشناس و ضد انقلاب خودداری کنند و اجازه ندهند دشمنان ایام سال نو را به کام ملت تلخ کنند.


 

کد N193873

وبگردی