آفتاب

شروط لازم برای صلح از نظر نتانیاهو

شروط لازم برای صلح از نظر نتانیاهو

واحد مرکزی خبر نوشت:

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: فلسطینی ها لغو حق بازگشت و به رسمیت شناختن کشور یهودی اسرائیل را نمی پذیرند در صورتی که پیشرفت در مذاکرات فقط در گروی این مسائل است.

به گزارش شبکه تلویزیونی القدس، بنیامین نتانیاهو گفت: «پیشرفتی در مذاکرات وجود ندارد اما دولت آمریکا فعالیتهای خود را در این زمینه ادامه می دهد».
این در حالی است که اسحاق هرتزوگ، رئیس حزب کارگر و مخالف دولت رژیم صهیونیستی از جامعه بین المللی خواست در این زمینه دخالت کند تا مذاکرات فلسطینی و اسرائیل با شکست مواجه نشود .
سلمی رفاعی خبرنگار شبکه تلویزیونی القدس در گزارش ارسالی خود به این شبکه گفت: اختلافات زیادی در زمینه روند مذاکرات سازش ایجاد شده است. به طوری که ناظران سیاسی ، توافقنامه نهایی در زمینه سازش بین فلسطین و اسرائیل را امری غیر ممکن می دانند.
خبرنگار القدس افزود: ‌مشکل مهمی که امروز وجود دارد در زمینه مرحله چهارم آزادی اسیران قدیمی فلسطینی است. زیرا بر اساس توافقنامه به امضا رسیده بین تشکیلات خود گردان فلسطین و رژیم اسرائیل باید در پایان ماه جاری چهارمین گروه از اسیران فلسطینی آزاد شوند. اما اطلاعات اولیه حاکیست رژیم اسرائیل با آزادی اسیران فلسطینی مخالف است؛ این در حالی است که تمدید مذاکرات تا سال آینده صورت نگرفته است .
همزمان برخی وزرای اسرائیلی دولت این رژیم را تهدید کردند در صورتی که فلسطینی ها فعالیتهای خود را در زمینه آزادی اسیران فلسطینی افزایش دهند استعفا خواهند داد.
از سوی دیگر فعالیتهای ایالات متحده آمریکا برای نجات مذاکرات سازش با تشویقهایی همراه بوده است؛ از جمله این تشویقها می توان به آزادی جاسوس اسرائیلی جانان پولارد اشاره کرد. البته رژیم اشغالگر قدس تلاش می کند از آزادی این جاسوس اسرائیلی نیز سوء استفاده کند تا علاوه بر آزادی وی ، تشکیلات خود گردان فلسطین را مجبور کند تا یک سال دیگر مذاکرات را ادامه دهد.
روزنامه صهیونیستی معاریو فاش کرد: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و یوری آریل وزیر مسکن و شهرک سازی اسرائیلی و دیگر مسئولان صهیونیستی با هم توافق کرده اند همزمان با آزادی اسیران فلسطینی صدها واحد مسکونی دیگر را در قدس و کرانه باختری بسازند.
این در حالی است که نخست وزیر اسرائیل در اظهارات جدید خود بار دیگر بر به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان کشوری یهودی تاکید کرد و گفت: مذاکرات تا به حال هیچ پیشرفتی نداشته است.
اما صائب عریقات عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین درباره اظهارات نتانیاهو گفت: رژیم اشغالگر اسرائیل تنها تلاش می کند در امنیت و صلح خلل وارد نماید و همچنین تلاشهایی را که برای تحقق صلح - بر اساس مرزهای سال 1967- صورت می گیرد با شکست مواجه کند .
عریقات از جامعه بین الملل خواست دولت اسرائیل را بازخواست و محاکمه کند و نگذارد این رژیم خود را بالاتر از قوانین بین المللی بداند.

4949

کد N193853

وبگردی