آفتاب

راهپیمایی اعتراض آمیز وکلای پاکستانی به حمله تروریستی به دادگاه اسلام آباد

راهپیمایی اعتراض آمیز وکلای پاکستانی به حمله تروریستی به دادگاه اسلام آباد

اسلام آباد - ایرنا- وکلای پاکستانی روز دوشنبه در اعتراض به حمله تروریستی به دادگاه اسلام آباد که 12 نفر از جمله یک قاضی ارشد کشته شدند؛ در این شهر دست به تظاهرات زده و از دولت پاکستان خواستند تا نهادهای قضایی از جمله دادگاههای پایتخت را به مناطق حفاظت شده منتقل کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری؛ اعضای کانون وکلای شهرهای ˈاسلام آباد و راولپندیˈ امروز با وجود بارش باران مقابل پارلمان ملی تجمع و تا ساختمان دیوان عالی راهپیمایی کردند.

تجمع کنندگان مقام های پلیس اسلام آباد از جمله فرمانده و مسوول عملیاتی نیروهای پلیس پایتخت را به ارایه نکردن گزارش درست در خصوص حمله تروریست ها به دادگاه اسلام آباد متهم کردند.

روز 12 اسفند سال گذشته (سوم مارس) در جریان حمله تروریستی دو مهاجم انتحاری به دادگاه شهر اسلام آباد در منطقه ˈاف 8ˈ این شهر، 12 تن از جمله یک قاضی ارشد کشته و 30 نفر زخمی شدند.

سخنگوی گروه تروریستی و غیرقانونی ˈاحرار هندˈ (احرار الهند) مسوولیت حمله تروریستی به دادگاه اسلام آباد را به عهده گرفت.

براساس این گزارش؛ تظاهرات وکلای پاکستانی سبب امنیتی شدن مناطق حساس اسلام آباد جایی که سفارت کشورهای خارجی، کاخ ریاست جمهوری، نخست وزیری، وزارتخانه ها و دفاتر سازمان های اطلاعاتی پاکستان قرار دارد و متعاقب آن سناتور ˈپرویز رشیدˈ وزیر اطلاع رسانی، ˈطارق فضل چودریˈ نماینده حزب مسلم لیگ شاخه نواز (حزب حاکم این کشور) در مجلس ملی بمنظور رسیدگی به خواسته های معترضان به جمع آنان پیوستند.

نمایندگان دولت پاکستان با پذیرفتن مطالبه وکلا اعلام کردند که دادگاه اسلام آباد از نقطه فعلی در آینده نزدیک به منطقه تحت حفاظت منتقل شده و بودجه این طرح در برنامه بودجه مالی جدید پاکستان قرار خواهد گرفت.

همچنین قرار شد تا مسوولیت حفاظت تمام وقت از دادگاههای موجود در اسلام آباد به نیروهای تکاور (رنجرز) پاکستان واگذار شود.

این نخستین بار است که نیروهای تکاور بطور دایم در اسلام آباد مستقر می شوند. در گذشته این نیروها با هدف جلوگیری از هرگونه اقدام تروریستی و یا برگزاری تظاهرات و تجمعات ضد دولتی در این شهر مستقر می شدند.

حمله تروریستی به دادگاه شهر اسلام آباد انتقاد شدید مجالس ملی و سنای پاکستان را به همراه داشته و متعاقب آن رییس دیوان عالی (قوه قضاییه) این کشور نیز دستور داد تا تمام دادگاه های شهر ˈاسلام آباد و راولپندیˈ مجهز به دوربین های حفاظتی مدار بسته شوند.

آساق**ا.ر**1095 **1010
کد N193842

وبگردی