آفتاب
تحولات اوکراین/

نگرانی ناتو از حمله روسیه به مرزهای شرقی/ ساکنان کریمه گذرنامه روسی دریافت کردند

نگرانی ناتو از حمله روسیه به مرزهای شرقی/ ساکنان کریمه گذرنامه روسی دریافت کردند

نگرانی ناتو درباره حمله روسیه در مرزهای شرقی، تاکید انگلیس بر خروج روسیه از سازمانهای بین‌ المللی و دریافت گذرنامه روسی از سوی ساکنان کریمه از جمله تحولات اوکراین به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر،بی بی سی به دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای تغییر ساختار ادارات و نهادهای دولتی کریمه بر اساس تشکیلات فدرال روسیه تا 29 مارس به منظور تحکیم روند الحاق شبه جزیره کریمه به این کشور اشاره کرد.

ریانوستی نیز با اشاره به مسدود شدن خروجی‌ های کریمه توسط نگهبانان مرزی اوکراین نوشت حتی شهروندان اوکراینی که در کریمه مستقر هستند و خواستار خروج از منطقه پس از جدایی از اوکراین بودند از این امر مستثنی نیستند.

رسانه های روسی همچنین از پیوستن تنها زیردریایی اوکراین موسوم به زاپوریژیا به نیروی دریایی روسیه خبر دادند که در سال 1970 راه‌اندازی شد.

رویترز نیز به نگرانی ژنرال فیلیپ بریدلاو فرمانده نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی موسوم به ناتو درباره حمله نیروهای ارتش روسیه به مرزهای شرقی اوکراین پرداخت.

در همین حال فرانک والتر اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان ضمن هشدار درباره پیامدهای وخیم اقدامات روسیه در اوکراین گفت: از آن می ترسم که روسیه با تلاش خود برای ترسیم مجدد مرزهای ملی در اروپا، "جعبه پاندورا" که اقدامی آسان اما دارای پیامدهای وخیم است، گشوده باشد.

کاخ سفید نیز ضمن هشدار درباره پیامدهای اقدامات روسیه در خاک اوکراین اعلام کرد که از افزایش حضور نظامیان روس در مرزهای اوکراین می توان به نشانه عزم ولادیمیر پوتین برای اشغال نظامی اوکراین تعبیر کرد.

در همین حال ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس نیز خواستار خروج روسیه از تعدادی از سازمانهای بین‌ المللی شد.

همچنین ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در تماس تلفنی ضمن ابراز خرسندی درباره ماموریت نظارت سازمان امنیت و همکاری اروپا در اوکراین، درباره مذاکرات دو کشور درباره موضوع اوکراین در سطح کارشناسان اعلام آمادگی کردند.

جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز در نشست سران هفت کشور در لاهه درباره تاثیر نگذاشتن اوضاع کریمه بر همکاری با روسیه در زمینه امحای سلاح‌ های شیمیایی سوریه اظهار امیدواری کرد.

رسانه های خبری همچنین دریافت گذرنامه روسی از سوی بیش از دو هزار و 500 ساکن کریمه و تشکیل صفهای طویل در شهر سیمفروپل را تیتر کردند.

کد N193818

وبگردی