آفتاب

اوباما: اروپا میدان جنگ میان شرق و غرب نیست

اوباما: اروپا میدان جنگ میان شرق و غرب نیست

رییس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه با یک روزنامه هلندی گفت: به‌رغم الحاق کریمه به روسیه، نمی‌خواهم که اروپا به میدان جنگ میان شرق و غرب تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا گفت: این نوع تفکر (جنگ میان شرق و غرب) تفکری است که باید با جنگ سرد به پایان برسد. برخلاف این، اهمیت دارد که اوکراین روابط خوبی را با آمریکا، روسیه و اروپا در پیش بگیرد.

باراک اوباما در گفت‌وگو با روزنامه هلندی «دی ولکسکرانت» پیش از ورود به آمستردام گفت: قرار است در نشست از پیش تعیین شده برای گفت‌وگوها با رهبران جهان در خصوص معاهده‌های هسته‌ای حاضر شوم.

این سخنان در آغاز سفر شش روزه باراک اوباما به بلژیک، ایتالیا و عربستان سعودی مطرح شده است. نشست هسته‌ای قرار است در هلند برگزار شود و شی جینپینگ، رییس‌جمهوری چین نیز در این نشست حاضر خواهد شد.

با این وجود این نشست تحت‌الشعاع اقدامات مسکو در کریمه قرار خواهد گرفت. گروه هفت کشور صنعتی بزرگ شامل آمریکا، انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان‌، ایتالیا و ژاپن قرار است در حاشیه نشست هسته‌ای به مساله اوکراین نیز بپردازند.

با این حال ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه قرار نیست که در این نشست شرکت کند با این حال گفته می‌شود که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه به این نشست می‌رود.

اظهارات باراک اوباما در شرایطی منتشر شده است که نیروهای حامی روسیه امروز (دوشنبه) سومین پایگاه نظامی اوکراین در کریمه را تحت کنترل خود درآوردند. روسیه پیشتر، بیشتر پایگاه‌های نظامی اوکراین در این شبه جزیره واقع در دریای سیاه را در اختیار گرفته بود.

انتهای پیام

کد N193688

وبگردی