آفتاب

وزیر خارجه آلمان نسبت به پیامدهای وخیم اقدامات روسیه هشدار داد

وزیر خارجه آلمان نسبت به پیامدهای وخیم اقدامات روسیه هشدار داد

تهران - ایرنا - وزیر امور خارجه آلمان در مصاحبه با روزنامه آلمانی ˈولت ام سانتگˈ نسبت به پیامدهای وخیم اقدامات روسیه در اوکراین هشدار داد.

به گزارش رویترز، فرانک والتر اشتاینمایر که روز شنبه از اوکراین دیدن کرده بود، در مصاحبه ای با روزنامه ˈولت ام سانتگˈ که روز یکشنبه منتشر شد، گفت از آن بیم دارد که روسیه با تلاش خود برای ترسیم مجدد مرزهای ملی در اروپا ، ˈجعبه پاندوراˈ را گشوده باشد.

عبارت ˈگشودن جعبه پاندوراˈ در غرب که به یکی از اساطیر یونان باستان اشاره دارد ، به معنای کاری به ظاهر ساده با پیامدهایی شدید و وخیم است.

وزیر خارجه آلمان گفت: نمی توانیم این حقیقت را نادیده بگیریم که روسیه با اقدامات خود در کریمه ، به بنیادهای نظم صلح آمیز در اروپا بی اعتنایی می کند.

وی افزود: من بسیار نگران و بیمناکم که تلاش های غیرقانونی روسیه 25 سال پس از پایان جنگ سرد برای تغییر مرزهای شناخته شده در اروپا، جعبه پاندورا را باز خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد که برداشت و احساسش از دیدار روز شنبه از کی یف و شهر ˈدونتسکˈ در شرق اوکراین این است که اوضاع اوکراین به هیچ وجه باثبات نیست.

وزیر امور خارجه آلمان خاطرنشان کرد که اعزام هیات ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) می تواند به جلوگیری از تشدید تنش ها کمک کند.

مترجمام**1078** 1552
کد N193217

وبگردی