آفتاب

گزارش یک سازمان مدنی انگلیس از بهره کشی باندهای تبهکار از دختران

گزارش یک سازمان مدنی انگلیس از بهره کشی باندهای تبهکار از دختران

لندن – ایرنا – یک سازمان مدنی در انگلیس روز یکشنبه با انتشار گزارشی از بهره کشی باندهای تبهکار از دختران و زنان جوان پرده برداشت.

به گزارش ایرنا، سازمان موسوم به ˈمرکز عدالت اجتماعیˈ در گزارش خود اعلام کرده است که هزاران دختر و زن جوان که اسیر باندهای تبهکار شده اند هر روز با انواع سوءاستفاده ها از جمله تجاوز و بهره کشی جنسی مواجهند.

در بخشی از این گزارش آمده است: زنان و دختران در باندهای تبهکار علاوه بر تن دادن به تجاوزات و سوءاستفاده های جنسی، در حمل مواد مخدر و اسلحه نیز به کار گرفته می شوند.

مرکز عدالت اجتماعی افزوده است: دختران و زنان جوان در باندهای تبهکار یک زندگی زیرزمینی بی رحمانه و توام با درماندگی کامل را تجربه می کنند که جامعه نیز معمولا به این موضوع بی توجه است.

این گزارش بر اساس مطالعات میدانی و همچنین مصاحبه هایی که با اعضای فعلی و سابق باندهای تبهکار و همچنین کارشناسان و مسئولان سازمان های دولتی تهیه شده است.

در بخشی از این گزارش آمده است: ارتباط با باندهای تبهکار و درگیر شدن در فرهنگ خلافکاری، تاثیرات مخربی بر وضعیت آموزشی دختران جوان گذاشته و حتی برخی از مدیران مدارس به خاطر اینکه وجهه مدرسه شان به خطر نیفتد، چشمان خود را به روی این گونه فعالیت ها بسته اند.

ˈادوارد بویدˈ معاون سیاستگذاری ˈمرکز عدالت اجتماعیˈ گفت: نتایج مطالعات ما نشان می دهد که برای اعضای باندهای تبهکار یک جهان موازی و بی رحمانه وجود دارد که در آن بهرکشی جنسی از زنان و دختران جوان و حمل اسلحه و مواد مخدر امری کاملا عادی است.

سرکردگان این گونه باندها از تجاوز به عنوان ابزاری برای تحت فشار قراردادن دختران و وادارکردن آنان به انجام کارهای خلاف استفاده می کنند.

وی به ˈبی بی سیˈ گفت: با توجه به اینکه 95 درصد کسانی را که در خیابان ها توسط پلیس متوقف و بازرسی بدنی می شوند، مردان تشکیل می دهند، باندهای تبهکار از زنان و دختران برای جا به جا کردن مواد مخدر و اسلحه استفاده می کنند.

ˈمرکز عدالت اجتماعیˈ قرار است برای بررسی وضعیت دختران و زنان جوان در باندهای تبهکار در هفته جاری همایشی را با عنوان ˈدختران و باندهای تبهکارˈ در لندن برگزار کند.

بر اساس مطالعات این سازمان در حال حاضر حدود 12 هزار و 500 دختر و زن جوان در باندهای تبهکار انگلیس حضور دارند ولی جامعه اطلاعات اندکی از وضعیت وخیم زندگی این زنان جوان دارد.

اروپام**345
کد N193148

وبگردی