آفتاب

پوتین خشم کانادا را برانگیخت/ اوکراینی ها فریاد "یانوکوویچ به قدرت بازگرد" را سر دادند

پوتین خشم کانادا را برانگیخت/ اوکراینی ها فریاد "یانوکوویچ به قدرت بازگرد" را سر دادند

غیرقانونی خواندن اقدامات روسیه در کریمه، خشم کانادا از اقدامات پوتین و برگزاری راهپیمایی در حمایت از یانوکوویچ در شرق اوکراین از جمله تحولات اخیر این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، اینترفکس با اشاره به مذاکرات نخست‌ وزیر اوکراین با بان کی مون دبیر کل سازمان ملل درباره تحولات اوکراین نوشت آرسنی یاتسنیوک در این دیدار همه پرسی برگزار شده در منطقه کریمه را غیرقانونی خواند و خواستار پاسخ جامعه جهانی به تجاوز روسیه به منطقه کریمه و همچنین حضور روس‌ها در قلمرو اوکراین شد.

نخست‌ وزیر اوکراین خواستار پاسخ جامعه جهانی به تجاوز روسیه به منطقه کریمه شد

بان کی مون نیز ضمن استقبال از امضای توافق نامه‌ اخیر با اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: اوکراین در نهایت بر شرایط سختی که در حال حاضر در این کشور وجود دارد، غلبه می کند.

ابراز امیدواری بان کی مون درباره غلبه اوکراین بر شرایط سخت حاکم بر کشور

خبر دیگر اینکه کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن ابراز نگرانی شدید درباره شرایط اقتصادی اوکراین خواستار حمایت جامعه بین الملل از این کشور و حل مشکل کسری بودجه اوکراین در سریعترین زمان ممکن شد.

اشتون بر حل مشکل کسری بودجه اوکراین در سریعترین زمان تاکید کرد

به نوشته وال استریت ژورنال، استفان هارپر نخست‌ وزیر کانادا در دیدار با همتای اوکراینی‌ اش ضمن هشدار به غرب درباره اقدامات روسیه و غیر قانونی خواندن اقدامات اخیر مسکو در خاک اوکراین خواستار اقدام جدی غربیها در قبال روسیه با هدف متوقف کردن فعالیت‌های ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه در این کشور شد.

خشم کانادا از اقدامات پوتین در خاک اوکراین

نخست وزیر کانادا در دیدار با مقامات ارشد اوکراین به پیامدهای اقدامات روسیه در اوکراین اشاره کرد و گفت: اگر غربیها پاسخ قاطعانه‌ ای را به این اقدام روسیه ندهند، دیگر عوامل شرور و افراطی در جهان اقدامات مشابه همچون روسیه انجام خواهند داد.

اوکراینی ها فریاد "یانوکوویچ به قدرت بازگرد" را سر دادند

رسانه های روسی همچنین از تظاهرات هزاران نفر در شهر دونتسک در شرق اوکراین با هدف بازگشت ویکتور یانوکوویچ ئییس جمهوری مخلوع اوکراین به قدرت خبر دادند.

تظاهرات کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی که روی آنها نوشته شده بود "یانوکوویچ به قدرت بازگرد"، "یانوکوویچ از ما حمایت کن"، "نابود باد فاشیسم"، شعارهایی همچون "خواهان برگزاری همه پرسی هستیم" و "میخاییل چوماچنکو رهبر جنبش داوطلبان مردمی را آزاد کنید" سر دادند.

ریانوستی نیز با اشاره به تظاهرات صدها نفر در میدان آزادی شهر خارکف در جنوب شرق اوکراین در اعتراض به سیاستهای دولت جدید اوکراین گزارش داد که معترضان در بیانیه ای بر ضرورت برگزاری همه پرسی در مناطق جنوب شرق اوکراین و خودمختاری این مناطق در قالب اوکراین تاکید کردند.

کد N193105

وبگردی