آفتاب
نامه های سوریه برای نهادهای بین المللی :

دروغ بودن ادعای رژیم سعودی درباره مبارزه با تروریسم/ شورای امنیت با ریاض برخورد کند

دروغ بودن ادعای رژیم سعودی درباره مبارزه با تروریسم/ شورای امنیت با ریاض برخورد کند

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد خودداری رژیم سعودی از دست زدن به اقدامات جدی و عملی برای توقف حمایت از تروریسم در سوریه،غیر واقعی و فریبکارانه بودن تصمیماتی را که اخیرا اتخاذ کرد، بر ملا می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، وزارت خارجه سوریه نامه هایی برای دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت درباره نقش تخریبی رژیم آل سعود در تلاش برای نابودی سوریه ارسال کرد.

در این نامه ها که از نظر محتوا یکسان است، آمده است در ادامه نامه های متعددی که درباره نقش تخریبی رژیم آل سعود در تلاش برای نابودی کشور و ملت سوریه ارسال کرده ایم، توجه شما را به نامه مورخه 11 فوریه 2014 نمایندگی سعودی در سازمان ملل به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت جلب می کنیم که ادعا کرده بود این رژیم قوانین جدیدی برای مبارزه با تروریسم وضع کرده است تا اینگونه به جامعه جهانی القا کند که در مبارزه با تروریسم و پایبندی به اجرای قطعنامه های مربوطه شورای امنیت جدی است.

وزارت خارجه سوریه در این نامه ها تاکید کرده است رژیم آل سعود نمی تواند از مسئولیت قانونی و اخلاقی کشته شدن هزاران نفر از مردم سوریه و ارسال میلیاردها دلار برای گروههای تروریستی در سوریه و دیگر مناطق جهان شانه خالی کند.

در نامه های وزارت خارجه سوریه آمده است : مبارزه واقعی با تروریسم مستلزم این است که حرف با عمل یکی باشد، یعنی صدور هر گونه قوانین باید با عمل و اجرا همراه باشد، در نتیجه عدم اتخاذ هیچ گونه اقدام واقعی و عملی از سوی رژیم سعودی برای توقف تحریک و تشویق به تروریسم توسط مبلغان فتنه گر سعودی که در حمایت از درخواست ایمن الظواهری سرکرده شبکه تروریستی القاعده، خواستار جهاد مورد ادعای خود در سوریه و دیگر اماکن می شوند، دروغ بودن ادعای مقامات سعودی درباره مبارزه با تروریسم و غیر واقعی بودن اقدامات آنها را افشا می کند.

در این نامه ها آمده است خطر در ادامه نشر افکار تکفیری وهابی از سوی رژیم آل سعود نهفته است که این افکار را گروههای تروریستی به عنوان اساس و پایه ای برای توجیه جنایات خود برگزیده اند که شر این اقدامات نه تنها به سوریه، بلکه ابتدا به جامعه عربستان ضربه می زند.

اینکه هزاران سعودی از جمله اساتید دانشگاهها، پزشکان، مهندسان، نظامیان و کارمندان، تفکر وهابی تکفیری به سبب اقدامات رژیم سعودی در ترویج این افکار دارند که از نظر سازمانی و فکری با شبکه القاعده مرتبط است.

وزارت خارجه سوریه به تسهیلات رژیم سعودی به مبلغان فتنه که خواستار جهاد ادعایی خود در شرق وغرب جهان می شوند، و قرار گرفتن رسانه های مختلف در خدمت فتنه گران اشاره و تاکید کرده است این جهاد در نتیجه فتاوای سیاسی با پوشش دینی انجام می شود که کاملا از مفاهیم و ارزشهای اسلام ناب فاصله دارد و حمایت آل سعود از تروریسم و جنایتکارانی را که مرتکب جنایت می شوند، مورد تاکید قرار می دهد.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرده است مشخصات 228 تروریست سعودی را که در سوریه به هلاکت رسیده اند در اختیار شورای امنیت و کمیته های متخصص در مسئله مبارزه با تروریسم قرار خواهد داد.

در این نامه ها آمده است فریبکاری رژیم آل سعود از طریق نامه هایی که برای شورای امنیت ارسال می کند و ادعای مجازات کسانی که در جنگ در سوریه مشارکت کنند هنگام بازگشت به عربستان، برای همه آشکار شده است به اینکه این ادعا تنها یک ادعای تبلیغاتی بی ارزش است.تفکر تکفیری وهابی اساس افراط گرایی و فتاوای جهادی دروغین است و رژیم سعودی با جذب تروریستها، آنها را به سوریه و دیگر مناطق جهان از جمله کشورهای اسلامی اعزام می کند.

دولت سوریه بر حق خود برای شکایت از کسانی که از تروریستهای عرب و غیر عرب در سوریه حمایت می کنند، و تحت پیگرد قرار دادن آنها تاکید می کند.

در این نامه های آمده است دولت سوریه در حالی که این اطلاعات مهم را به شورای امنیت ارائه می کند، انتظار دارد که این نهاد، اقدامات لازم را برای بازداشتن رژیم آل سعود از ادامه حمایت از تروریسم اتخاذ کند.
 

کد N192973

وبگردی