آفتاب

روسای جمهوری ایران و پاکستان در کابل دیدار می کنند

روسای جمهوری ایران و پاکستان در کابل دیدار می کنند

اسلام آباد - ایرنا - روزنامه جنگ پاکستان امروز یکشنبه گزارش داد: ممنون حسین رییس جمهوری پاکستان روز هفتم فروردین (27مارس) با دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه جشن جهانی نوروز در کابل دیدار و گفت وگو می کند.

به گزارش ایرنا، این روزنامه اردو زبان چاپ شهر ˈراولپندیˈ امروز نوشت: ˈحامد کرزیˈ رییس جمهوری افغانستان از سران هفت کشور آسیایی شامل ایران، پاکستان و هند بمنظور شرکت در جشن جهانی نوروز دعوت کرده و قرار است این مراسم در شهر کابل برگزار شود.

در این گزارش آمده؛ حامد کرزی که تا هفته های آینده از منصب ریاست جمهوری افغانستان بازنشسته می شود تلاش دارد تا جشن جهانی نوروز را به بهترین نحو برگزار کند.

روزنامه جنگ به نقل از تحلیلگران و منابع دیپلماتیک نوشت: همه چشم ها به دیدار آتی روسای جمهوری ایران و پاکستان دوخته شده و انتظار می رود نشست میان ˈدکتر روحانی و ممنون حسینˈ گامی در جهت توسعه روابط دوجانبه میان تهران و اسلام آباد باشد.

در گزارش این روزنامه تصریح شده، رویداد جهانی و تاریخی نوروز بهترین فرصت برای انجام دیدار و گفت و گوهای دوجانبه میان سران کشورهای آسیایی محسوب می شود.

سال گذشته جشن جهانی نوروز به میزبانی دولت ترکمنستان در شهر عشق آباد پایتخت این کشور و با حضور سران و نمایندگان عالی رتبه از 10 کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران، پاکستان ، افغانستان و تاجیکستان برگزار شد.

نوروز جشن بزرگی است که مهمترین ویژگی آن مهربانی، دوستی و صلح است و بنیان آن از سوی ایرانیان بنا شده است و اول فروردین (21 مارس) روز جهانی نوروز و جهانی ترین جشن است.

این رویداد جهانی یکی از نمادهای فرهنگ ملی و منطقه ای و عامل افزایش همبستگی بین اقوام ایرانی و نیز تقویت پیوستگی فرهنگی با ملت های همسایه است.

آساق**ا.ر**1095/1770
کد N192946

وبگردی