آفتاب

تظاهرات شبانه حامیان اخوان الاخوان المسلمین مصر در استان‌های مختلف این کشور

تظاهرات شبانه حامیان اخوان الاخوان المسلمین مصر در استان‌های مختلف این کشور

جمعی از حامیان اخوان المسلمین مصر روز شنبه با برگزاری تظاهرات در استان‌های مختلف این کشور ضمن تاکید بر لزوم مجازات عاملان کشتارهای این کشور بر کناری "نظام کودتا" را خواستار شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، در این تظاهرات که به صورت شبانه در استان‌های مختلف مصر برگزار شد تظاهرکنندگان با سر دادن شعارهایی پایان "کودتای نظامی" مصر و بازگشت "مشروعیت" را خواستار شدند.

شرکت کنندگان همچنین اقدامات نیروهای امنیتی و وزارت کشور مصر علیه تظاهرکنندگان معترض را محکوم کردند.

در استان سوئز در شرق قاهره درگیری‌هایی میان تظاهرکنندگان با نیروهای امنیتی که تلاش می کردند که تظاهرکنندگان متفرق کنند به وقوع پیوست.

در این تظاهرات شرکت کنندگان با در دست داشتن نمادهای میدان "رابعه العدویه" و پلاکرادهایی قصاص عاملان کشتار تظاهرکنندگان مصری را خواستار شدند.

در استان‌های الجیزه، اسکندریه، القلیوبیه و الغربیه نیز تظاهرات مشابهی برگزار شد که شرکت کنندگان در آن تصاویر زندانیان سیاسی و محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده مصر را در دست داشتند.

در استان پورت سعید نیز صدها تن با برگزاری تظاهراتی آزادی زندانیان سیاسی، بازگشت "مشروعیت" و مجازات "کودتاچیان" را خواستار شدند.

انتهای پیام

کد N192938

وبگردی