آفتاب

نشست وزیران خارجه عرب امروز در کویت برگزار می شود

نشست وزیران خارجه عرب امروز در کویت برگزار می شود

تهران - ایرنا - یک دیپلمات عرب گفت : نشست وزیران خارجه عرب که امروز در کویت برگزار می شود، مسائل مختلفی را مورد بحث و بررسی قرار می دهد که مذاکرات صلح اعراب و اسراییل ، بحران سوریه و حمایت از لبنان، برجسته ترین آنها بشمار می رود.

پایگاه اینترنتی شبکه المیادین به نقل از دیپلمات مزبور افزود: وزیران خارجه عرب امروز مقدمات و چارچوب کاری بیست و پنجمین اجلاس سران عرب را فراهم می کنند. این اجلاس سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری در کویت برگزار خواهد شد.

وی توضیح داد : در نشست امروز، آخرین دستاوردهای مذاکرات فلسطین و اسراییل به سرپرستی آمریکا و راههای فعال کردن طرح صلح اعراب و حمایت مالی از تشکیلات خودگردان فلسطین مورد بررسی قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد : بحران سوریه و نتایج به دست آمده از کنفرانس ژنو 2 در مورد این کشور در نشست امروز نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

وی ابراز داشت : قرار است اخضر ابراهیمی فرستاده جهان عرب به سوریه در این کنفرانس نتایج میانجیگری خود میان مخالفان و دولت سوریه را شرح دهد. احمد جربا رهبر ائتلاف مخالفان سوریه نیز در این نشست به سخنرانی خواهد پرداخت . بدیهی است کرسی سوریه در این نشست خالی باقی خواهد ماند.

همچنین در این نشست حمایت مالی از لبنان به منظور مقابله با بحران آوارگان مورد بررسی قرار خواهد گرفت و وزیر خارجه لبنان بر موقتی بودن حضور آنان در سرزمین لبنان تاکید خواهد کرد.

وی ادامه داد : در این نشست همچنین مسائل دیگری از قبیل تامین امنیت منابع آبی جهان عرب و راههای مقابله با اقدامات اسراییل در جولان اشغالی مورد گفتگو قرار خواهد گرفت. بدیهی است اسراییل هم اکنون در حال ساخت دیوار حائل امنیتی در طول مرز سوریه و اسراییل است .

در مورد تحولات اوضاع در یمن منبع یاد شده توضیح داد : وزیران خارجه عرب در این نشست بر پایبندی کامل خود به حفظ تمامیت ارضی یمن و محترم شمردن حاکمیت و استقلال آن تاکید کرده و نتایج و پیامدهای کنفرانس آشتی ملی برگزار شده در این کشور را مورد بررسی قرار خواهند داد .

خاورم ** 1487 **/1770
کد N192894

وبگردی