آفتاب

آحارونوت: در صورت عدم تمدید مذاکرات صلح، اسرائیل حتی یک اسیر فلسطینی را آزاد نمی‌کند

آحارونوت: در صورت عدم تمدید مذاکرات صلح، اسرائیل حتی یک اسیر فلسطینی را آزاد نمی‌کند

منابع صهیونیستی ضمن هشدار نسبت به این که مذاکرات صلح خاورمیانه در خطر واقعی قرار دارد اعلام کردند در صورتی که مذاکرات تمدید نشود، اسرائیل هیچ اسیر فلسطینی را آزاد نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت، منابع سیاسی در تل‌آویو اعلام کردند که اگر مذاکرات میان اسرائیل با تشکیلات خودگردان فلسطین به مدت یک سال دیگر تمدید نشود تل‌آویو با آزادی حتی یک اسیر فلسطین موافقت نخواهد کرد.

منابع صهیونیستی همچنین اعلام کردند که مذاکرات با تشکیلات خودگردان فلسطین در خطر واقعی قرار دارد واگر دو طرف به توافق درباره آزادی سری چهارم اسیران فلسطینی دست نیابند روند سیاسی به طور کلی نابود خواهد شد.

به گفته این منابع محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پس از سفرش به واشنگتن نه تنها به درخواست باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا برای ملایم کردن مواضعش پاسخ نداده بلکه حتی مواضعی تندتر را در خصوص مساله اسیران فلسطین اتخاذ کرده است.

منابع مذکور همچنین اعلام کردند که دولت آمریکا به شدت از فروپاشی مذاکرات صلح وحشت دارد و تلاش می کند که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و اعضای کابینه وی را برای آزاد کردن اسیران فلسطینی قانع کند.

مذاکرات صلح میان فلسطین و رژیم صهیونیستی اخیرا و پس از سه سال توقف با میانجیگری آمریکا از سر گرفته شد.

انتهای پیام

کد N192873

وبگردی