آفتاب

سازمان منع سلاح‌های شیمیایی: همکاری دمشق سازنده است

سازمان منع سلاح‌های شیمیایی: همکاری دمشق سازنده است

رئیس هیات مشترک سازمان ملل و سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در سوریه ضمن سازنده خواندن همکاری‌های دولت سوریه با این هیات تاکید کرد: ادامه عملیات امحای سلاح‌های شیمیایی براساس جدول زمانی امری ضروری است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیگرید کاگ، رئیس هیات مشترک سازمان ملل و سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در سوریه در گفت‌وگوی ویژه با شبکه خبری المیادین اعلام کرد همکاری‌های دولت سوریه با تیم کارشناسان خلع سلاح‌های شیمیایی از همان ابتدا همکاری سازنده بود.

وی همچنین پیش بینی کرد در صورتی که اوضاع به همین منوال ادامه پیدا کند سلاح‌های شیمیایی سوریه در زمان مقرر امحا خواهند شد.

کاگ در ادامه گفت:‌ اوضاع امنیتی در سوریه به نگرانی اصلی برای سازمان ملل و هیات منع سلاح‌های شیمیایی تبدیل شده است چرا که برخی پایگاه‌ها به خاطر درگیری‌های موقت یا طولانی مدت قابل دسترسی نیستند و نمی‌توان تحولات سوریه را ارزیابی کرد اما ادامه عملیات امحای سلاح‌های شیمایی براساس جدول زمانی مشخص امری ضروری است.

وی در خصوص احتمال دستیابی گروه‌های تروریستی مسلح به سلاح‌های شیمیایی در سوریه نیز کاگ اعلام کرد که این جزو عملکرد هیات مشترک سازمان ملل و سازمان منع سلاح‌های شیمیایی نیست بلکه این هیات تنها وظیفه دارد آنچه را که درباره آن توافق شده اجرایی کند.

کاگ گفت: هدف کلی عملیات ما امحای تولیدات و تجهیزات ساخت سلاح‌های شیمیایی براساس جدول زمانی مشخص است که تاکنون بخشی از این سلاح‌ها به طور کامل منهدم شده و عملیات ما به رغم وجود چالش‌ها ادامه دارد.

انتهای پیام

کد N192721

وبگردی