آفتاب

درگیری شدید ارتش لیبی با شورشیان

درگیری شدید ارتش لیبی با شورشیان

تهران – ایرنا – درگیری ها میان شورشیان لیبیایی با نیروهای ارتش لیبی که از دیروز شنبه آغاز شده، همچنان ادامه دارد.

شورشیانی که سه بندر نفتی لیبی را به اشغال خود در آورده اند، یک پایگاه ارتش را مورد حملات شدید قرار دادند که نیروهای کمکی و تقویتی در آن برای شکستن محاصره این بندرها آماده می شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بنغازی، ساکنان محلی افزودند: صدای شلیک سلاح های ضد هوایی و انفجارها در تمام ساعت های روز شنبه در ˈاجدابیاˈ، اقامتگاه ˈابراهیم جثرانˈ فرمانده شورشیان، شنیده می شد.

جنگجویان تحت فرماندهی وی سه بندر را در تابستان گذشته برای درخواست سهم بیشتری از ثروت و درآمد نفتی لیبی تصرف کرده اند.

این درگیری ها تنها چند ساعت پیش از آن صورت گرفت که آمریکا یک فروند کشتی نفتکش را که در یکی از بندرهای تحت اشغال افراد جثران نفت خام بارگیری کرده بود و نیروهای ویژه آمریکا آن را روز یکشنبه گذشته در دریای مدیترانه تصرف کرده بودند، به لیبی پس داد.

هنوز بیمارستان ها درباره تلفات این درگیری ها که پس از آن رخ داد که شورشیان با توپ های ضد هوایی و نارنجک انداز به سوی این پایگاه ارتش شلیک کردند، گزارشی منتشر نکرده اند.

به گفته ساکنان محلی، خانه هایی که در اطراف این پایگاه ارتش قرار داشته، نیز مورد اصابت چند گلوله توپ قرار گرفته است.

مبارزه برای تسلط بر منابع نفتی حیاتی لیبی یکی از چالش های پیش روی دولت ضعیف مرکزی این کشور است که با گذشت سه سال از سرنگونی ˈمعمر قذافیˈ حاکم مستبد لیبی، هنوز توانایی حفظ امنیت و تسلط بر این کشور آفریقای شمالی را ندارد.

Muammar Gaddafi

مترجمام**1486** 1770
کد N192653

وبگردی