آفتاب
تحولات سوریه/

پیشرویهای جدید ارتش در شمال لاذقیه/امیدواری المقداد به بازپس گرفتن جولان از صهیونیستها

پیشرویهای جدید ارتش در شمال لاذقیه/امیدواری المقداد به بازپس گرفتن جولان از صهیونیستها

منابع امنیتی در سوریه از پیشرویهای جدید ارتش سوریه در حومه شمالی لاذقیه همزمان با هلاکت شمار زیادی از اعضای گروههای تروریستی خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، یک منبع امنیتی سوری اعلام کرد: ارتش سوریه بر روستای السمرا در حومه شمالی لاذقیه سیطره پیدا کرده است.

این در حالی است که ارتش سوریه طی روزهای اخیر توانسته بود شمار زیادی از اعضای گروههای تروریستی را در این منطقه از جمله یکی از سرکردگان اصلی جبهه النصره به هلاکت برساند.

دیگر تحولات سوریه به شرح زیر است:

- "فیصل المقداد" معاون وزیرخارجه سوریه در مقاله ای در روزنامه لبنانی البناء با تمجید از رشادتهای ارتش و پایداری ملت این کشور طی سه سال اخیر، تاکید کرد: دولت سوریه بیشتر از هر زمان دیگری، اطمینان پیدا کرده که جولان را باز پس خواهد گرفت.

- تلویزیون سوریه از گرفتار شدن یک گروه از تروریستهای جبهه النصره در کمین ارتش سوریه در منطقه مرزی "معامل الغوطه" خبر داد. بنابر این گزارش، این تروریستها در نظر داشتند از اردن وارد خاک سوریه شوند، اما تمام آنها با گرفتار شدن در کمین ارتش سوریه به هلاکت رسیدند.

- شبکه الاخباریه سوریه از کشته و زخمی شدن چندین غیر نظامی در پی حملات خمپاره ای تروریستها به شهر "محرده" در حومه حماه خبر داد.

- پایگاه لبنانی النشره در گزارشی از ادامه درگیری ارتش سوریه با گروههای تروریستی در منطقه مرزی کسب (هم مرز با ترکیه) خبر داد. بنابراین گزارش، ارتش سوریه در آخرین درگیریها کنترل اکثر بخشهای این گذرگاه مرزی و ساختمانهای اداری آن را به دست گرفته و گروههای تروریستی از جمله جبهه النصره فقط بر برخی مناطق محدود سیطره دارند. همزمان بالگرهای ارتش ترکیه در این نقطه مرزی به پرواز درآمده اند.

- شبکه المیادین از کشته شدن 5 عضو گروه تروریستی جبهه اسلامی در درگیری با اعضای داعش در منطقه مارع در شمال حلب خبر داد.

- مردم منطقه وادی النصاری در حومه حمص امروز با برگزاری تظاهراتی گسترده حمایت خود را از ارتش سوریه در نبرد با گروههای تروریستی اعلا کردند. ارتش سوریه اخیرا پیروزیهای متعددی را در این منطقه داشته است.

کد N192395

وبگردی