آفتاب

عزیزی: اختصاص سبد کالا به اقشار نیازمند یعنی توزیع عادلانه امکانات

عزیزی: اختصاص سبد کالا به اقشار نیازمند یعنی توزیع عادلانه امکانات

نماینده اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ، گفت: اختصاص سبد کالا به اقشار ضعیف و ناتوان نوعی برقراری عدالت، توزیع عادلانه امکانات و پیش‌گیری از سوء تغذیه است.

حمیدرضا عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا، گفت: معمولا دولت‌ها با شناسایی اقشار آسیب‌پذیر از آنان حمایت می‌کنند به طور مثال در کشور توسعه یافته‌ای چون آمریکا به 45 میلیون فقیر و نیازمند به صورت ماهانه سبد کالایی داده می‌شود.

دبیر مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری ابراز تاسف کرد: به دلیل نابسامان شدن اقتصاد کشور طی سال‌های گذشته اقشار متوسط، ضعیف و طبقات ضعیف، ضعیف‌تر شدند.

وی افزود: سوء تدبیر دولت‌ها و ویژه‌خواری‌ها دست در دست هم دادند تا امروز ایران از نظر اقتصادی در شرایط نامناسبی قرار بگیرد.

عزیزی سبد کالا را مُسکن دانست و افزود: اگر سبد کالایی به صورت ماهانه به اقشار متوسط و ضعیف جامعه اختصاص یابد، عدالت برقراری می‌شود ولی اگر این کار مقطعی باشد، اثرات جزیی و محدودی خواهد داشت اما در صورتی که توزیع سبد کالا بین اقشار متوسط و ضعیف ادامه یابد، شناسایی اقشار نیازمند باید با دقت بیشتری انجام شود و از سوء استفاده‌های احتمالی جلوگیری شود.

نماینده اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ با اشاره به وضعیت نابسامان اقتصادی کشور، احیای کوپن را ضروری دانست و افزود: احیای نظام کوپنیزم برای اقشار آسیب‌پذیر ضروری است. اصلا نیاز اقشار نیازمند کشور باید از طریق نظام کوپنیزم تامین شود تا در شرایط نابسامان اقتصادی عدالت اقتصادی برقرار شود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآور شد: اقشار ثروتمند هیچ نیازی به حمایت‌های دولت ندارند ولی اقشار آسیب‌پذیر به توزیع کالا از طریق کوپن نیازمند هستند.

انتهای پیام

کد N192353

وبگردی