آفتاب
سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین:

شهرک سازی رژیم صهیونیستی مذاکرات را به بن بست کشاند

شهرک سازی رژیم صهیونیستی مذاکرات را به بن بست کشاند

تهران – ایرنا - ˈنبیل ابو ردینهˈ سخنگوی رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در کرانه غربی را مسبب بن بست در مذاکرات سازش عنوان کرد.

گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری ˈفرانسهˈ حاکی است، ابو ردینه گفت: فعالیت های شهرک سازی اسراییل باعث شد مذاکرات بی نتیجه بماند و به بن بست برسد.

پیش تر گزارش هایی منتشر شده بود مبنی بر این که رژیم صهیونیستی در نظر دارد طی شش ماه بیش از 2 هزار واحد مسکونی در کرانه باختری احداث کند.

این طرح قرار است بزودی به تصویب ˈموشه یعلونˈ وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برسد.

اظهارات ابوردینه یک روز پس از آن اعلام شد که یکی از مقامات شورای شهر بیت المقدس اعلام کرد طرح ساخت 186 واحد مسکونی در کرانه باختری نهایی شده است.

تشکیلات خودگردان همواره شهرک سازی های غیر قانونی رژیم صهیونیستی را یکی از موانع به نتیجه رسیدن مذاکرات سازش عنوان کرده است.

عباس دو هفته قبل نیز تهدید کرد چنانچه ساخت و سازها در کرانه باختری متوقف نشود، مذاکرات سازش به بن بست خواهد رسید.

روز پنجشنبه همچنین یکی از مقامات تشکیلات خودگردان تایید کرد که عباس شرطی دیگر برای ادامه مذاکرات مطرح کرده است. وی گفت: محمود عباس در گفت و گو با ˈباراک اوباماˈ رییس جمهری آمریکا خواسته است رژیم صهیونیستی تعدادی از زندانیان شاخص فلسطینی از جمله ˈمروان برغوثیˈ را آزاد کند.

باراک اوباما روز دوشنبه ۱۷ مارس (۲۶ اسفند) در کاخ سفید با محمود عباس دیدار کرد.

گفت و گوهای سازش فلسطینی ها با صهیونیست ها که حدود سه سال مسکوت مانده بود، از تابستان سال میلادی گذشته با میانجیگری وزیر خارجه آمریکا بار دیگر آغاز شد.

خاورم**9156**1549
کد N192295

وبگردی