آفتاب
7 كشته و دهها زخمی در شمال لبنان؛

طرابلس قربانی شکست تروریستها در یبرود و حمص/ گروههای مسلح پیشنهاد آتش‌بس را رد کردند

طرابلس قربانی شکست تروریستها در یبرود و حمص/ گروههای مسلح پیشنهاد آتش‌بس را رد کردند

منابع امنیتی از کشته شدن هفت نفر و زخمی شدن دهها نفر دیگر آخرین درگیریهای طرابلس میان گروههای مسلح خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه لبنانی العهد، منابع امنیتی اعلام کردند: در درگیریهای دو روز اخیر طرابلس که از روز جمعه شدت گرفته بود دست کم هفت نفر کشته شده اند.

بنابراین گزارش، در این درگیریها چهار غیر نظامی در اثر هدف قرار گرفته شدن توسط تک تیراندازها کشته و 11 نفر دیگر نیز زخمی شده اند. سه کشته دیگر از افراد مسلح بوده اند که در جریان درگیری میان دو منطقه علوی نشین جبل محسن و سلفی نشین باب التبانه کشته شده اند.

بنابر اعلام منابع امنیتی درگیریهای 10 روز گذشته در طرابلس لبنان که در پی شکست تروریستها در منطقه یبرود تشدید شده است، در مجموع تاکنون 21 کشته در پی داشته است.

دیگر تحولات امنیتی لبنان به شرح زیر است:

- با وجود توافق ابتدایی میان گروههای مسلح درباره برقراری آتش بس از ساعت 22 شب گذشته، هیچ کدام از طرفین به این آتش بس پایبند نماندند و تیراندازیها در طرابلس همچنان ادامه دارد.

- روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی به نقل از ناظران امنیتی اعلام کرد: دو عامل تشدید سخنرانیهای طایفه ای و سیاسی و شکست گروههای تروریستی در یبرود و حمص (قلعه الحصن) بر افزایش درگیریها در طرابلس تاثیر گذاشته است.

- روزنامه الجمهوریه امروز در گزارشی به نقل از یک منبع آگاه امنیتی اعلام کرد: طرح گروههای مسلح برای هدف قرار دادن ارتش لبنان در طرابلس مسئله ای نگران کننده است.

- روزنامه لبنانی البناء در گزارشی اعلام کرد: تحولات اخیر در طرابلس لزوم برچیده شدن پوشش سیاسی در حمایت از گروههای مسلح در طرابلس را به امری لازم تبدیل کرده است.

کد N192103

وبگردی