آفتاب

رهبر ˈپ.ک.کˈ از تعلل دولت ترکیه در مذاکرات صلح انتقاد کرد

رهبر ˈپ.ک.کˈ از تعلل دولت ترکیه در مذاکرات صلح انتقاد کرد

آنکارا- ایرنا - ˈعبدالله اوج آلانˈ رهبر زندانی حزب غیرقانونی کارگران کرد ترکیه ˈپ.ک.کˈ جمعه با انتقاد از تعلل دولت ترکیه در روند مذاکرات صلح گفت: روند مذاکرات صلح و انجام اصلاحات دمکراتیک باید تسریع شود.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری ملیت ، ده ها هزار تن از کردهای ترکیه جمعه با تجمع در شهر ˈدیاربکرˈ بزرگترین شهر کردنشین ترکیه جشن نوروز را گرامی داشتند.

در این مراسم نمایندگان حزب صلح و دمکراسی نیز که به عنوان مخالفان کرد دولت آنکارا شناخته می شوند شرکت کرده و پیام نوروزی عبدالله اوج آلان رهبر زندانی ˈپ.ک.کˈ را قرائت کردند.

اوج آلان در این پیام با اعلام درود به همه آنانی که در جشن های نوروز شرکت کرده اند، افزود: همه اقشار مردم ترکیه را به وحدت و همبستگی دعوت می کنم ، به همه مردم خاورمیانه و آسیا سلام می فرستم .

وی افزود : در نوروز سال گذشته آتش جنگ را فرونشانده و برای رسیدن به صلح و ثبات، مشعل دیگری را برافروختیم. اگر متعهدانه دنبال صلح نرویم همه متضرر خواهیم شد، باید دوران کودتا در ترکیه سپری شده باشد، باید دوران جدیدی براساس صلح و برادری را بنا کنیم و در جامعه ای دمکراتیک همه از حقوق مساوی برخوردار باشیم .

رهبر زندانی ˈپ.ک.کˈ افزود: دولت آنکارا در روند مذاکرات صلح به کندی حرکت کرده و لازم است با انجام اصلاحات و تدوین قوانین دمکراتیک گام های بلندی برای استقرار صلح برداشته شود.

دولت آنکارا در راستای حل مساله کرد در این کشور از سال گذشته گفت وگوهای صلح را با ˈعبدالله اوج آلان ˈ آغاز کرد.

با گذشت یک سال ؛ دو طرف یکدیگر را به اخلال در روند صلح متهم می کنند.

خاورم ** 2010**1392
کد N191797

وبگردی