آفتاب

امام جمعه موقت بجنورد: همه باید برای تحقق پیام رهبری در نوروز تلاش کنند

امام جمعه موقت بجنورد: همه باید برای تحقق پیام رهبری در نوروز تلاش کنند

بجنورد - ایرنا - امام جمعه موقت بجنورد گفت: مردم و مسوولان دستگاه ها باید با عزم ملی و اراده جدی پیام رهبر معظم انقلاب را در نوروز 93، محقق کنند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدمرتضی موسوی جاجرمی در خطبه های نمازجمعه این شهر، افزود: امسال معظم له در پیام نوروزی به اقتصاد و فرهنگ به عنوان دو مساله مهم جامعه اشاره کردند و به طور قطع توجه و عمل به این مسایل، پیشرفت و سربلندی را برای کشور تداوم خواهد بخشید.

وی گفت: دوری از اسراف و اصلاح الگوی مصرف در جامعه یکی از مولفه های مهم اقتصاد مقاومتی و در راستای شکوفایی کشور و مقابله با تحریم و توطئه استکبار جهانی است.

وی گفت: وظیفه مسوولان در بخش اقتصادی برای رسیدن به استقلال و عزت و رهایی از وابستگی، برنامه ریزی و حمایت همه جانبه از تولید داخلی است.

امام جمعه موقت بجنورد همچنین به جایگاه فرهنگ در کشوراشاره کرد و افزود: امروز توجه و سرمایه گذاری در بخش فرهنگ از اقتصاد مهم است.

حجت الاسلام موسوی جاجرمی گفت: مسوولان باید توجه ویژه در ترویج و رعایت فرهنگ اسلامی در جامعه داشته باشند زیرا ایجاد شکاف در این بخش، قابل جبران نیست.

وی ابراز امیدواری کرد: مسوولان به فرهنگ اسلامی در جامعه اهمیت بیشتری داده و اجازه ندهند از تفکرات برخی از افراد در جامعه دشمن به نفع خود استفاده کند.

امام جمعه موقت بجنورد به عید نوروز هم اشاره کرد و افزود: نوروز عید ملی به شمار می رود و اسلام هم با آن مخالفتی ندارد و حتی وظایفی برای استقبال از این عید مشخص کرده است.

وی گفت: از ویژگی های عید نوروز بجا آوردن صله رحم است که در اسلام بر انجام آن تاکید فراوان دارد.

حجت الاسلام موسوی جاجرمی همچنین به آغاز دهه دوم فاطمیه اشاره و بر برگزاری باشکوه آیین های سوگواری و معرفی شخصیت حضرت زهرا (س) به جامعه در این ایام تاکید کرد.

وی گفت: عبادت، حضور فعال در صحنه های سیاسی و اجتماعی، دوری از تجملات و اسراف و رعایت حجاب از جمله ویژگی حضرت زهرا (س) است و باید از این ویژگی ها الگو گرفت.

623/587
کد N191656

وبگردی