آفتاب

لاوروف: تحریم‌های غرب علیه روسیه غیر قانونی و غیر منطقی است

لاوروف: تحریم‌های غرب علیه روسیه غیر قانونی و غیر منطقی است

وزیر امور خارجه روسیه امروز(جمعه) در نشست فوری شورای فدراسیون گفت: تحریم هایی که جهان غرب در واکنش به اقدامات روسیه نسبت به کریمه اعلام کرده، غیر قانونی و غیر منطقی است و باعث ایجاد موانع غیر ضروری در همکاری‌های بین‌المللی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری "راشا تودی"، سرگئی لاوروف ، وزیرخارجه روسیه خطاب به سناتورهای روسی، گفت: مسکو مذاکره با غرب که واقعیت را نادیده گرفته و هم‌چنان فکر می‌کند موضع روسیه در خصوص کریمه قابل تغییر است را امری سخت می‌داند.

وی افزود: ارزیابی رویدادهای کریمه از نظر غرب دور از واقعیت است. منتقدان روسیه اخیرا این کشور را به گرفتن غیر قانونی کریمه متهم کرده‌اند و از واژه "الحاق" استفاده می‌کنند. من به همتاهای غربی خود پیشنهاد می‌کنم تا به اخبار کریمه دقت کنند. این شادی و خوشحالی مردم نمایش و یا مساله برنامه‌ریزی شده نیست. روسیه خود را وقف راه حل سیاسی برای بحران اوکراین کرده است و معتقد است که ادعاهای این کشور هم‌چنان درست و صحیح است.

لاوروف گفت: مسکو در آمادگی‌های یک هیات ناظر از سازمان امنیت و همکاری در اروپا شرکت دارد. این سازمان قرار است ناظرانی را به اوکراین اعزام کرده تا شاهد ناآرامی‌های کنونی باشد. این هیات به کریمه سفر نخواهند کرد.

لاوروف همچنین افزود: مسکو در حال جمع‌آوری شواهدی است که نشان دهنده جرایم و خشونت علیه حقوق بشر در اوکراین در کودتای چند ماه اخیر است ؛ کودتایی که باعث سرنگونی ویکتور یانوکوویچ، رییس جمهوری اوکراین شد.

وی افزود: جهان غرب می‌داند که این تحریم‌ها کاملا غیر قانونی است و منجر به ایجاد موانع غیر ضروری می‌شود که روابط عادی ما را نیز خدشه‌دار خواهد کرد. آن‌ها باید بدانند که موضع ما در خصوص این مساله هم‌چنان غیر قابل تغییر است. هنگامی که سیاستمداران غربی از واژه "الحاق" در خصوص کریمه صحبت می‌کنند در حقیقت به مردم این شبه جزیره توهین کرده‌اند .

انتهای پیام

کد N191590

وبگردی