آفتاب
اولین نماز جمعه سال جدید در تهران

صدیقی: باید اقتصاد را به دست مردم داد/ دولت و منتقدان سعه‌صدر بیشتری داشته باشند

صدیقی: باید اقتصاد را به دست مردم داد/ دولت و منتقدان سعه‌صدر بیشتری داشته باشند

خطیب نماز جمعه تهران در اولین نماز جمعه سال جاری با اشاره به تعطیلی برخی از روزنامه‌ها گفت: لازم است دولت و منتقدان سعه صدری بیشتری از خود نشان بدهند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی خطیب اولین نماز جمعه سال جاری در تهران از دولت و منتقدان خواست تا سعه صدر بیشتری نشان دهند و گفت: باید هم دیگر را تحمل کنیم و انتقادات را حمل بر غرض ورزی نکنیم.

صدیقی ادامه داد: چرا برای بسته شدن روزنامه‌هایی که به آیات قرآن اهانت می‌کنند،‌ اعتراض می‌شود اما از طرف دیگر روزنامه‌هایی که از دولت انتقاد می‌کنند بسته می‌شوند. دولت لازم است که سعه صدر بیشتری نشان بدهد. باید هم دیگر را تحمل کنیم و انتقادات را حمل بر غرض ورزی نکنیم.

صدیقی با بیان اینکه کسانی که انتقاد می‌کنند هم باید دیگران را خودی بدانند گفت: انتقاد دلیل محبت است. این دولت دولت خودمان است. باید انتقاد بشود تا کارها به سامان برسد. باید نقطه ضعف‌ها با دلسوزی گفته شود و همه سعه صدر داشته باشند.

خطب نماز جمعه امروز تهران در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان نقل‌ قول‌هایی از سخنرانی صبح امروز مقام معظم رهبری در مشهد گفت: اقتصاد مقاومتی ضرورت‌هایی دارد اساس آن بر سهیم کردن مردم در اقتصاد است. مردم باید در ساختن کشور و تعیین معیشتشان شریک باشند. لازمه بیرون آمدن از انحصار این است که مردم زمینه کارها را فراهم ببینند بنابراین باید موانع کار برطرف شود تا مردم به میدان بیایند.

صدیقی ادامه داد: مردم در انقلاب و دفاع مقدس و حل کردن آشوب‌های داخلی حضور داشتند. باید اقتصاد را به دست مردم داد و آن را مردم‌نهاد و دانش‌بنیان کرد. بدون هدایت و نظارت کار به سامان نمی‌رسد. اما کشف استعدادها با اعتماد به مردم میسر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی یک موضوع مقطعی نیست،‌ گفت: باید با تکیه به امکانات و ظرفیت‌های داخلی و برون گرا بودن و نادیده نگرفتن دنیا کار کنیم نه طوری که کشورهای بزرگ تصور کنند با یک قیام و قعود می‌توانند ما را تحت فشار قرار دهند.

خطب نماز جمعه امروز تهران با بیان اینکه ریشه همه مسائل در فرهنگ است،‌ گفت: فرهنگ موضوعی است که اختصاص به وزارت فرهنگ یا دولت ندارد بلکه مثل آب وهوا لازمه زندگی است. ما باید به این فرهنگ برسیم که تولید داخلمان خوب باشد. باید به فرهنگ تقبیح بیکاری برسیم. کسانی که می‌خواهند فرهنگ ملی را خرد کنند یا جاهل هستند یا مزدور بیگانه.

صدیقی همچنین به وضعیت نابسامان مسلمانان در اروپا اشاره کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: از مسئولین می‌خواهم که هوای روزنامه‌ها را داشته باشند و بدانند که آزادی بی‌ضابطه مایه هرج و مرج است.

وی در پایان خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران ضمن تبریک سال نو ابرازا میدواری کرد که در سال جاری گرانی و مشکلات ازدواج جوانان برطرف شود.

خطیب نماز جمعه امروز تهران همچنین در خطبه اول نماز جمعه با اشاره به آیاتی از قرآن در رابطه با تقوا گفت: خداوند موانع را از سر راه کسانی که تقوا پیشه می‌کنند بر خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به شان آیه‌ی بسم الله به آغاز کارها با بسم الله توصیه کرد و گفت:اگر کارها حق باشد و هدف آن هم خدا باشد هر کاری که با بسم الله آغاز شود به سرانجام خواهد رسید.

صدیقی با اشاره به ایام فاطمیه، حضرت زهرا(س) را تجلی عبودیت و عشق به پرستش توصیف کرد و روایاتی در وصف وی قرائت کرد.

انتهای پیام

کد N191588

وبگردی