آفتاب

روسیه توانمندی نیروی اتمی خود را در قطب شمال تقویت می کند

روسیه توانمندی نیروی اتمی خود را در قطب شمال تقویت می کند

مسکو - ایرنا - فرمانده نیروی دریایی روسیه از برنامه این کشور برای تقویت نیروی اتمی بازدارنده خود در منطقه قطب شمال خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری روسی اینترفاکس، «ویکتور چیرکوف» روز جمعه در همایشی در «سن پترزبورگ» گفت: روسیه توانمندی اتمی راهبردی و نیروی بازدارنده غیراتمی خود را در منطقه قطب شمال تقویت می کند.

وی افزود: در راستای اجرای این برنامه، توانمندی های ناوگان های شمال و اقیانوس آرام روسیه ویژه مناطق همجوار قطب شمال گسترش می یابد.

فرمانده نیروی دریایی روسیه گفت: این دو ناوگان به پیشرفته ترین تسلیحات مجهز خواهند شد.

چیرکوف از جمله به برنامه تسلیحاتی دولت روسیه برای تحویل زیردریایی ها و رزمناوهای اتمی و راهبردی به ناوگان های روسی برای فعالیت در مناطق قطبی در شمال این کشور اشاره کرد.

وی افزود: بر این باور هستیم که مناطق همجوار قطب شمال می تواند به عنوان محدوده ای برای تهدید فدراسیون روسیه بکار گرفته شود.

چیرکوف ادامه داد: به همین دلیل به توسعه توانمندی های نظامی روسیه در این مناطق به ویژه توانمندی اتمی راهبردی توجه خاص داریم.

روسیه، آمریکا، نروژ، دانمارک و کانادا مدعی مالکیت بر منطقه قطب شمال و مناطق همجوار آن هستند.

مقام های روس در سال های اخیر بر حق مالکیت بر 20 درصد از منابع و ثروت های طبیعی قطب شمال تاکید کرده اند.

هفته گذشته در راستای تامین این حق روسیه، یک گردان نیروهای هوابرد این کشور شامل 350 نفر در منطقه ای نزدیک قطب شمال رزمایش برگزار کردند که نخستین رزمایش زمینی روسیه در این منطقه بود.

اروپام/2242**1545
کد N191520

وبگردی