آفتاب

خاطرات یک رزمنده اهل سنت: برای منافقان از پیوند و برادری شیعه و سنی می‌گفتم

خاطرات یک رزمنده اهل سنت: برای منافقان از پیوند و برادری شیعه و سنی می‌گفتم

تسنیم نوشت:

رزمنده اهل سنت گفت: ما یک گردان ۶۵ نفری از اهل تسنن بودیم که در عملیات مرصاد شرکت کردیم. به خاطر دارم در‌‌‌ همان عملیات به عنوان نماینده رزمندگان اهل سنت و حافظ کل قرآن برای منافقان از پیوند و برادری شیعه و سنی می‌گفتم.

، آخرین ماه فصل زمستان آغاز سفر پروانه‌هایی است که به شوق زیارت و نفس کشیدن در هوای خالصانه جبهه‌های جنوب کوله بار خود را به مقصد خوزستان می‌بندند. گروه‌های مختلف دانشجویی، دانش آموزی و خانوادگی با وجود مسافت طولانی و سختی راه در قالب کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس سفر می‌کنند تا از نزدیک شاهد ایثار و جانفشانی مردان پاک این سرزمین باشند.
در میان زائرانی که از مناطق مختلف کشور برای زیارت منطقه عملیاتی والفجر 8 به اروند آمده‌اند کاروان اهل سنتی با لباس‌های سفید و یک شکل نظر‌ها را به خود جلب می‌کند. کاروانی 56 نفره متشکل از بزرگان اهل تسنن منطقه خراسانات که از شهرهای استان‌های خراسان مرکزی، جنوبی و شمالی برای آشنایی با وقایع جنگ، سختی صد‌ها کیلومتر راه را به جان خریدند و عازم خوزستان شدند.

عبدالله مهدوی مرد جوانیست که سرپرسی کاروان اعزامی اهل تسنن را بر عهده دارد وی در خصوص اعزام این گروه به خبرگزاری دفاع مقدس گفت: مسئولیت اعزام این کاروان برعهده نمایندگی ولی فقیه در موضوع اهل سنت است و امسال سومین سالی است که گروهی از اهل سنت برای آشنایی با سیره شهدا به مناطق جنوب اعزام می‌شوند تا بتوانند از این سیره در زندگی خود بهره ببرند.
وی افزود: از جمله برنامه‌های فرهنگی این کاروان توزیع بسته‌های فرهنگی حاوی کتاب خاطرات رزمندگان است که با هدف آشنایی این عزیزان با فضای جبهه است تا بتوانند در کنار حضور در یادمان‌ها سیره شهدا را به خوبی درک کنند.
مهدوی همچنین از برنامه ریزی‌ها برای اعزام گروه‌های خانوادگی اهل سنت در سالهای بعد خبر داد. تمامی افراد کاروان با دقت به حرفهای راوی که عملیات والفجر 8 را تشریح می‌کند، گوش می‌دهند. در کنار مسن‌تر‌ها و ریش سفیدان، جوانان نیز حضور دارند. برخی از مسن ترهای گروه خود از رزمندگان دفاع مقدس هستند. حسن سوماری از اهالی شهرستان فریمان 21 ماه را در جبهه‌های جنگ و منطقه کرمانشاه و سرپل ذهاب حضور داشته و از نزدیک شاهد رشادت‌های رزمندگان بوده است.

سوماری مهم‌ترین دلیل حضور در جبهه را علاقه خود به دفاع از کشور و پاسداری از ارزش‌های انقلاب امام خمینی(ره) بیان کرد و درباره این سفر گفت: اولین بار است که از مناطق جنوب دیدن می‌کنم. عشق شهدا و دلاورمردی‌های رزمندگان به دلم نشست و خواستم از نزدیک با شجاعت شهیدان اسلام آشنا شوم. از آنجا که خودم نیز در جبهه حضور داشتم علاقه‌مند بودم بار دیگر با چشم سر این مناطق را ببینم و از جبهه و شهدا یاد کنم تا یاد و خاطر آنان را از یاد نبرم. امیدوارم بتوانم راه و روش شهدا را در زندگی خود عملی کنم.
این رزمنده اهل سنت درباره دیگر هم مذهبان خود که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند گفت: ما یک گردان 65 نفری از اهل تسنن بودیم که در عملیات مرصاد شرکت کردیم. به خاطر دارم در‌‌‌ همان عملیات به عنوان نماینده رزمندگان اهل سنت و حافظ کل قرآن برای منافقان از پیوند و برادری شیعه و سنی می‌گفتم. همیشه در جبهه آیاتی که نشان از وحدت مسلمین بود قرائت می‌کردم و خود را همواره سرباز امام خمینی(ره) می‌دانستم.

با بلند شدن ندای اذان کاروان برای اقامه نماز و گرفتن وضو به سمت حسینیه یادمان والفجر 8 حرکت کرد و هموطنان اهل سنت نماز جماعت را همراه با برادران شیعه خود در کنار مزار شهدای عملیات والفجر 8 که اقامه کردند.
با گذشت حدود دو ساعت از بازدید کاروان اهل سنت از یادمان والفجر 8 و اقامه نماز، این گروه برای حضور در یادمان شلمچه به سمت خرمشهر حرکت کردند.


23231

 

کد N191370

وبگردی