آفتاب

رییس دوما:غرب با تحریم روسیه به دنبال تبرئه خود در بحران اوکراین است

رییس دوما:غرب با تحریم روسیه به دنبال تبرئه خود در بحران اوکراین است

مسکو - ایرنا - «سرگئی نارشکین» رییس مجلس دومای روسیه اعلام کرد: سیاستمداران کشورهای غربی با تحریم روسیه، خود را در افکار عمومی از شکست در مساله اوکراین تبرئه می کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، وی روز جمعه در نشست دومای روسیه گفت: تمایل غرب برای تحریم روسیه را تلاش سیاستمداران غربی برای تبرئه خود در افکار عمومی از شکست در مساله اوکراین که منجر به بحران بسیار عمیق در این کشور شده است، می دانم.

وی افزود: آنها به این وسیله تلاش می کنند مسوولیت ناکامی ها در حل مساله اوکراین را که به هرج و مرج و بروز بحران شدید سیاسی در این کشور منجر شد، بر دوش روسیه بگذارند.

رییس مجلس دومای روسیه ادامه داد: زبان تحریم هیچگاه به حل این گونه مسایل و تقویت ساختار قوانین بین المللی کمک نکرده است.

نارشکین با بیان اینکه «تحریم، سلاحی دو لبه است»، گفت: زمانی که رای دهندگان و مالیات دهندگان غربی تاثیر منفی تحریم ها را احساس کنند، خواهیم دید که از این سیاست حمایت می کنند یا خیر.

رییس مجلس دوما گفت: جهان کنونی صفحه شطرنج نیست و در آن انسان های واقعی زندگی می کنند، نه مهره هایی که توسط عده ای روی این صفحه جابجا می شوند.

آمریکا هفته گذشته 20 نفر از مقام های روس را به دلیل موضوع اوکراین و شبه جزیره کریمه تحریم کرد.

اتحادیه اروپا نیز 33 نفر از مقام های روس را مشمول تحریم های خود قرار داد و سفر آنها به کشورهای اروپایی را منع و دارایی های بانکی آنها را مسدود کرد.

روسیه روز پنجشنبه در پاسخ به تحریم شماری از مقام های این کشور، 9 مقام آمریکایی را تحریم کرد.

«کارولین آتکینسون» معاون دستیار امنیت ملی رییس جمهوری، «دانیل پایفر» و «بنجامین رودز» دو دستیار رییس جمهوری، «هری رید» رهبر فراکسیون اکثریت در سنا، «جان بینر» رییس مجلس نمایندگان کنگره، «روبرت مندس» رییس کمیته امور خارجی سنا، از جمله مقام های آمریکایی هستند که روسیه آنها را تحریم کرد.

«جان مک کین»، «مری لندرو» و «دانیل کاوس» سه سناتور آمریکایی نیز در فهرست تحریم های روسیه قرار گرفتند.

اروپام/2242**1545
کد N191330

وبگردی