آفتاب

مرکل: دیگر گروه 8 وجود ندارد / اتحادیه اروپا برای وضع تحریم علیه روسیه جدی است

مرکل: دیگر گروه 8 وجود ندارد / اتحادیه اروپا برای وضع تحریم علیه روسیه جدی است

صدر اعظم آلمان با اعلام اینکه تحریم‌های اقتصادی جدی در انتظار مسکو است از اتحادیه اروپا خواست در واکنش به بحران اوکراین افراد بیشتری را در فهرست تحریم‌های خود قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از شبکه خبری دویچه وله، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در سخنرانی در پارلمان آلمان تاکید کرد که اقدامات روسیه در شبه‌جزیره کریمه نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

مرکل با محکوم کردن این اقدام خواستار واکنش "متحد و روشن" اتحادیه اروپا و آمریکا شد.

صدر اعظم آلمان پیش از نشست دو‌روزه سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: ما امروز در شورای اروپا در مورد مرحله دوم تحریم‌هایی که دو هفته پیش تصویب کردیم، تصمیم‌گیری خواهیم کرد.افراد بیشتری که در بحران اوکراین دخالت دارند به لیست تحریم‌های ما اضافه خواهند شد.

مرکل در بخش دیگری از سخنان خود در پارلمان آلمان تصریح کرد: در مذاکرات امروز و فردا، شورای اروپا روشن خواهد کرد که در صورت بدتر شدن اوضاع ما برای اجرای مرحله سوم آماده‌ایم. بدون شک، گام سوم گفت‌وگو در مورد تحریم‌های اقتصادی خواهد بود.

صدراعظم آلمان همچنین در مورد ادامه عضویت روسیه در گروه ۸ (هشت کشور صنعتی جهان) گفت: تا زمانی که شرایط سیاسی به این صورت باشد، گروه هشتی وجود نخواهد داشت.

دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس نیز گفته بود که اعضای گروه ۷ باید در مورد اخراج روسیه از گروه ۸ تصمیم‌گیری کنند.

اجلاس سران هشت کشور صنعتی (گروه هشت) قرار بود تابستان امسال در بندر سوچی روسیه برگزار شود اما به گفته مرکل دیگر نه چنین "ساختاری" وجود دارد نه اجلاس سوچی، چرا که "زمینه سیاسی" آن از بین رفته است.

انتهای پیام

کد N191305

وبگردی