آفتاب

اسد: سوری‌ها با جهالت مبارزه می‌کنند

اسد: سوری‌ها با جهالت مبارزه می‌کنند

بشار اسد با تاکید بر این که مردم سوریه علیه جهالت و اندیشه‌های تاریک می‌جنگند، اظهار کرد که پایداری تمام اقشار مردم سوریه بویژه معلمان از مهمترین عوامل حفاظت از کشور است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی پانوراما، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در دیداری که به همراه اسماء اسد، همسرش با تعدادی از معلمان سوری به مناسبت روز معلم داشت، تصریح کرد: هدف قرار دادن معلمان و مدارس از واقعیت جنگ علیه سوریه پرده برمی‌دارد.

وی در این دیدار از شجاعت معلمانی که علی رغم تهدید‌های گروه‌های تروریستی هراسی به خود راه ندادند، قدردانی کرده و عنوان داشت: معلمان با احساسات ملی‌گرایانه و انسانی خود دریافتند کسانی که آنها را تهدید می‌کنند، درصدد متوقف ساختن چرخ آموزش در سوریه هستند و می‌خواهند تا دانش آموزان از علم آموزی محروم شده و در تاریکی جهل غوطه ور شوند و به همین دلیل معلمان بر ادامه رسالتشان و خدمت به کشورشان اصرار می‌ورزند.

رئیس جمهوری سوریه به معلمان به مناسبت روز معلم تبریک گفته و از جانفشانی‌های بسیار آنها در هنگام بحران در کشور قدردانی کرد.

در همین راستا، اسماء اسد خاطرنشان کرد: نقش معلمان پس از دوره بحران کم اهمیت‌تر از نقش آنها در هنگام بحران نیست و معلمان و خانواده‌ها مسوولیت آگاه‌سازی نسل‌های آتی و تربیت درست آنها و محافظت از آنها در قبال جهل را بر عهده دارند.

معلمان سوری نیز تاکید کردند که همانند دیگر مردم این کشور به وظایف خود ادامه می‌دهند و با تروریسم و جهالت به هر شدتی که باشد، مبارزه می‌کنند.

آنها از بشار و اسماء اسد به دلیل توجه بسیار آنها به بخش آموزش قدردانی کردند.

انتهای پیام

کد N191236

وبگردی