آفتاب

استقبال چهره های سیاسی از نامگذاری رهبری بر سال 93

استقبال چهره های سیاسی از نامگذاری رهبری بر سال 93

برخی از چهره ها و شخصیت های سیاسی کشور از نامگذاری سال 93 از سوی رهبر معظم انقلاب استقبال کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین رهبر معظم انقلاب سال 1393 را به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و همت جهادی نامگذاری کردند. برخی از چهره های سیاسی به این نامگذاری واکنش نشان دادند که در ادامه می آید:

سید رضا اکرمی: فرهنگ را از خانواده‌ها آغاز کنیم

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به موضوع فرهنگ در جامعه گفت: باید این موضوع را از خانواده‌ها آغاز کنیم. سیدرضا اکرمی با اشاره به نامگذاری سال 1393 به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و همت جهادی» از سوی رهبر انقلاب اسلامی و با اشاره به این‌که «در سال 92 حماسه سیاسی رخ داد و در سال جدید باید به صورت جدی‌تر به فکر تحقق حماسه اقتصادی بود» اظهار کرد: در سند چشم‌انداز 20 ساله برنامه پنج ساله توسعه و همچنین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد برنامه‌ها، اهداف و افق کاملا مشخص شده و اکنون زمان اجراست.

وی همچنین با بیان این‌که «برنامه‌های ماهواره مشکلاتی را برای خانواده‌ها ایجاد کرده و براساس برخی از آمار گفته می‌شود میزان طلاق و همچنین طلاق عاطفی در کشور بالاست» به ایسنا گفت: باید بر روی آگاه‌سازی خانواده‌ها کار کرد و در راستای حل مشکلات در خانواده‌ها تلاش کرد.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان این‌که «خانواده یک بنگاه تجاری نیست و باید در آن همراهی، ایثار و گذشت حاکم باشد» به نقش تلویزیون و رسانه ملی در بخش فرهنگ اشاره کرد و گفت: باید خانواده‌ها را تغذیه فرهنگی کنیم و با برگزاری مناظره و مباحثه اگر ابهامی از نظر فکری و فرهنگی در جامعه وجود دارد، آن‌ها را برطرف کنیم.

ایرج ندیمی: معیشت مردم و اقتصاد مقاومتی در سال جدیدمورد توجه دولت باشد

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که «بیشترین توجه حکومت باید معطوف به معیشت مردم باشد» بهبود معیشت را از طریق کاهش تورم و نقدینگی میسر دانست.

ایرج ندیمی به ایسنا گفت: طبیعتا عمده توجه دولت در سال آینده باید به اجرای اقتصاد مقاومتی باشد. تا بتوانیم در رابطه با مباحث حوزه‌ی تولید و اشتغال و صادرات رفتار متناسب داشته باشیم. به تعبیر دیگر اگر بخواهیم آینده خوبی را برای اقتصاد کشور پیش رو داشته باشیم باید تولید کنیم و تولید در حوزه‌ کشاورزی، صنعت و فناوری اتفاق می‌افتد که در ضمن می‌تواند به حل بحران بیکاری نیز کمک کند؛ بنابراین عمده‌ترین هدفی که باید در سال آینده مد نظر دولت باشد توجه به بخش تولید است.

نعمتی: با انتقال نقدینگی به تولید، باید رکود تورمی را شکست

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اولویت‌های که در صنایع کشور و سرمایه‌گذاری در این زمینه‌ها وجود دارد ابراز عقیده کرد که باید تلاش کنیم رکورد را شکسته و به سمت تولید حرکت کنیم که یکی از راه‌های آن انتقال نقدینگی به تولید است.

بهروز نعمتی با اشاره به نامگذاری سال 1393 به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و همت جهادی» از سوی رهبر انقلاب اسلامی و با بیان این‌که «اگر قرار باشد رکود و تورم در کشور وجود داشته باشد وضعیت فعلی ادامه می یابد» گفت: باید تلاش کنیم رکود را شکسته و به سمت تولید برویم، از طرف دیگر تورم آن‌چنان که مد نظر دولت است کاهش یابد.

وی با اشاره به این‌که «یکی از راه‌های دیگر سوق دادن نقدینگی به سمت تولید است» اظهار کرد: در بخش‌های مختلف صنعت اعم از خدمات، کشاورزی و حتی فعالیت شرکت‌های دانش بنیان باید به سمت حرکت کرد که نقدینگی موجود در خدمت تولید قرار گیرد.

اسماعیل جلیلی:لزوم اتحاد قوا و مردم برای جهش در اقتصاد و فرهنگ

نائب رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با تاکید بر لزوم اتحاد قوا و مردم برای جهش در اقتصاد و فرهنگ،‌ از نگاه جدی به «اقتصاد مقاومتی» در سال ۹۳ سخن گفت.

اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجد سلیمان در مسجد شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه خانه ملت در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به نامگذاری سال 93 از سوی مقام معظم رهبری به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و همت جهادی» گفت: یکی از دغدغه‌هایی که باعث شده مقام معظم رهبری به مباحث اقتصادی توجه داشته باشند شرایط اقتصادی کشور است.

وی اضافه کرد: تأکید رهبر معظم انقلاب در این زمینه نشانگر این است که برنامه‌های طراحی شده تاکنون ناکارآمد بوده و نتوانسته شرایط مطلوب اقتصادی را فراهم کند.

2929

 

 

کد N191176

وبگردی