آفتاب

تمرینات نظامی آمریکا، اوکراین و نیروهای ده کشور دیگر در بلغارستان

تمرینات نظامی آمریکا، اوکراین و نیروهای ده کشور دیگر در بلغارستان

بلگراد- ایرنا - آمریکا همراه با نیروهای اوکراینی و 700 سرباز از ده کشور دیگر روز جمعه (اول فرودین) تمرینات نظامی را در منطقه ای در بلغارستان به مدت دو هفته شروع می کنند.

به گزارش ایرنا از منابع خبری بالکان، این تمرینات در طی دو هفته در منطقه ای به نام ˈنووو سلوˈ در مرزهای بلغارستان برگزار می گردد.

وزارت دفاع بلغارستان در این رابطه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که این تمرینات نظامی قبل از بحران اوکرین برنامه ریزی شده است.

تمرینات نظامی نیروهای آمریکایی، اوکراینی و نیروهای ده کشوردیگر درست پس از پایان تمرینات مشترک نیروهای دریایی آمریکا، رومانی و بلغارستان در دریای سیاه برگزار می شود.

بنا به گزارش های پایگاه های اینترنتی بالکان، آمریکا با انجام چنین تمریناتی خواهان نشان دادن حمایت از هم پیمانان خود در ناتو است.

ˈجسی گرنژرˈ سخنگوی فرمانده آمریکایی در اروپا نیز در این خصوص گفت که این تمرینات در زمره تمریناتی قرار دارد که آمریکا در طول سال با هم پیمانان خود در اروپا برای بهبود ثبات منطقه انجام می دهد.

در این تمرینات که از روز جمعه اول فروردین در سواحل آبی بلغارستان شروع می شود به نیروهای آمریکایی و اوکراینی، 700 سرباز از کشورهای ارمنستان، جمهوری آذربایجان، بلژیک، بلغارستان، گرجستان، مولداوی، لهستان، رومانی، صربستان و ترکیه ملحق می شوند.

اروپام**2061**1552
کد N191137

وبگردی