آفتاب

رهبر بخش ترک نشین قبرس : در پی جایگاه جهانی خود هستیم

رهبر بخش ترک نشین قبرس : در پی جایگاه جهانی خود هستیم

آنکارا- ایرنا - ˈدرویش اراوغلوˈ رهبر بخش ترک نشین قبرس گفت : ما امیدوارم با مذاکره و توافق با بخش یونانی نشین قبرسی جایگاه خود را در صحنه جهانی بدست آوریم .

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از منابع خبری در بخش ترک نشین قبرس ، اراوغلو امروز در گفت وگو با خبرنگاران هدف از گفت وگو با بخش یونانی نشین قبرس را احقاق حق مردم این بخش دانست و گفت : ما امیدواریم این گفت و گو ها منجر به توافق شود.

وی توافق خوب بین دو بخش ترک و یونانی نشین قبرس را توافقی که موجب رفع نگرانی ها و احقاق حقوق مردم دو بخش دانست و افزود : بخش یونانی نشین قبرس مطمئنا درخواست هایی که مورد قبول ما نباشد خواهد داشت ولی تمامی خواسته ها باید مورد مذاکره قرار گیرد و به خواسته های مردم دو بخش نزدیک باشد.

مذاکرات وحدت در جزیره قبرس که از یک سال و نیم پیش متوقف شده بود با صدور بیانیه مشترکی توسط دو بخش ترک و یونانی نشین این جزیره از ماه گذشته آغاز شد.

بخش یونانی نشین از سرگیری مذاکرات را منوط به صدور بیانیه ای مشترک کرده بود که متن بیانیه مورد توافق بخش ترک نشین نیز قرار گرفت.

مقامات بخش ترک نشین قبرس معتقد هستند که مذاکرات وحدت بین دو بخش در پی بروز بحران سیاسی و اقتصادی در بخش یونانی نشین به حالت تعلیق در آمده بود و اکنون با حمایت های یونان و فشارهای آمریکا مذاکرات از سرگفته می شود.

گفته می شود دو طرف در نهایت به تشکیل فدراسیونی متشکل از دو دولت در قبرس گرایش پیدا می کنند.

خاورم **2012 **230/1547
کد N191038

وبگردی