آفتاب

دستگیری شهردار مخالف دولت به اتهام دامن زدن به اعتراضات ونزوئلا

دستگیری شهردار مخالف دولت  به اتهام دامن زدن به اعتراضات ونزوئلا

شهردار سن کریستوبال شهری که محل آغاز اعتراضات خشونت بار ونزوئلا به شمار می رود، به اتهام تحریک و دامن زدن به این اعتراضات دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، نیروهای سرویس اطلاعات ملی ونزوئلا "دانیل کبالوس" از رهبران حزب اپوزیسیون و شهردار شهر سن کریستوبال در نزدیکی مرز کلمبیا را بازداشت کردند.

این شهر به عنوان نقطه آغاز اعتراضات ضددولتی در 6 هفته پیش بود. کبالوس متهم است با تحریک معترضان به این اعتراضات دامن زده است. دستگیری این مقام اپوزیسیون یک ماه پس از دستگیری "لئوپولد لوپز" رهبر حزب "اراده ملت" که به اتهامی مشابه بازداشت شده، انجام می شود.

دولت ونزوئلا این افراد را متهم کرده که با برافروختن شعله اعتراضات درصدد برپایی کودتا بوده اند. در همین رابطه "میگوئل رودریگز" وزیر کشور ونزوئلا ضمن قانونی خواندن دستگیری شهردار سن کریستوبال گفت: این مجازات شهرداری است که نه تنها از پایبندی به تعهدات خود سر باز زده بلکه از خشونت در این شهر حمایت کرده است. به گفته وی، این فرد امکاناتی را در اختیار معترضان قرار داده و به آغاز خشونتها از این شهر کمک کرده است.

روز گذشته دادگاه عالی ونزوئلا یک مخالف دیگر به نام "انزو اسکارانو" شهردار سن دیه گو در ایالت کارابابود را به اتهام ناکامی در اجرای دستورات به 10 ماه و 15 روز زندان محکوم کرد. گفتنی است اعتراضات خشونت بار ونزوئلا که از دوازدهم فوریه آغاز شده تا کنون دست کم 31 کشته بر جا گذاشته است. 

کد N190979

وبگردی