آفتاب
نخست وزیر استرالیا:

اشیاء رصد شده توسط ماهواره ها احتمالا متعلق به هواپیمای مالزیایی است

اشیاء رصد شده توسط ماهواره ها احتمالا متعلق به هواپیمای مالزیایی است

"تونی ابوت" با اشاره به رصد شدن دو جسم مجهول توسط ماهواره ها در جنوب اقیانوس هند، از احتمال ربط این اشیاء به هواپیمای گم شده مالزیایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "تونی ابوت" نخست وزیر استرالیا گفت تصاویر ماهواره ای نشانگر وجود دو جسم مجهول در جنوب اقیانوس هند است که احتمالا مربوط به هواپیمای مسافربری خطوط هوایی مالزی است. این هواپیما با 239 مسافر از هشتم ماه مارس مفقود شده و تا کنون اثری از آن به دست نیامده است.

ابوت طی سخنرانی در پارلمان استرالیا افزود با ادامه تحقیقات اطلاعات جدید و موثق درباره ارتباط این اشیاء با هواپیمای مذکور به دست خواهد آمد. به گفته وی، به محض دریافت این گزارش، یگانهای هوایی استرالیا برای بررسی صحت گمانه زنی ها به منطقه اعزام شده اند.

پیشتر سازمان ایمنی دریایی استرالیا (AMSA) اعلام کرده بود تصاویر ماهواره ای نشانگر وجود اشیایی شناور در منطقه جنوبی اقیانوس هند است. ژنرال "جان یانگ" از فرماندهان یگان واکنش اضطراری AMSA به خبرنگاران گفت در این منطقه اشیایی با اندازه قابل توجه بر سطح آب شناور هستند و با حرکت امواج جابجا می شوند.

این در حالی است که تازه ترین گمانه زنی محققان پیگیر پرونده مفقود شدن هواپیمای مسافربری مالزی، از خودکشی خلبان و کمک خلبان حکایت دارد. گفتنی است استرالیا برای کمک به عملیات جستجوی هواپیمای مفقود شده مالزیایی دو کشتی و چهار هواپیما به جنوب اقیانوس هند اعزام کرده است. 

کد N190968

وبگردی