آفتاب

انتقال 11 نفر از زندانیان ایرانی محبوس در زندان‌های جمهوری آذربایجان

انتقال 11 نفر از زندانیان ایرانی محبوس در زندان‌های جمهوری آذربایجان

در آستانه نوروز و در چارچوب موافقت‌نامه تبادل زندانیان میان ایران و جمهوری آذربایجان ، 11 نفر از زندانیان ایرانی محبوس در زندان‌های جمهوری آذربایجان ، روز پنجشنبه در مرز آستارا تحویل مراجع قضایی کشورمان شدند.

سیدمحسن مولایی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: مسئول امور کنسولی سفارت ایران در جمهوری آذربایجان با اعلام این مطلب افزود : بر اساس پیگیری‌های سفارت ایران در باکو و موافقت اصولی انتقال تعدادی دیگر از هموطنان زندانی در جمهوری آذربایجان از مراجع قضایی این کشور، امیدواریم به زودی این افراد نیز به کشورمان منتقل شوند.

وی روز گذشته نیز در آستانه سال نو با سرکشی از زندان شماره 11 جمهوری آذربایجان ، ضمن ابلاغ پیام تبریک وزیر امور خارجه کشورمان و سفیر ایران در باکو به هموطنان محبوس در زندان‌های جمهوری آذربایجان که تقریبا همگی به جرم حمل و خرید و فروش مواد مخدر دستگیر شده اند، از نزدیک در جریان آخرین وضعیت آنان گرفته بود.

این زندانیان مبادله شده بلافاصله توسط یک دستگاه مینی بوس به اردوگاه حویق در حدفاصل شهر آستارا و تالش منتقل شدند تا پس از طی مرحله قرنطینه بهداشتی و سلامت، برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع امنیتی و قضایی مرتبط شوند.

انتهای پیام

کد N190947

وبگردی