آفتاب

برگزاری مانور گسترده آمریکا - کره جنوبی

برگزاری مانور گسترده آمریکا - کره جنوبی

ارتش آمریکا امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که بیش از 10هزار نیروی آمریکایی در یک مانور زمینی گسترده طی هفته آینده در کره جنوبی شرکت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این مانور موسوم به "اژدهاهای دوقلو" یکی از بزرگترین مانورهای زمینی آبی- خاکی میان واشنگتن و سئول محسوب می‌شود و از 27 مارس تا 7 آوریل سال جاری میلادی در ساحل جنوب شرقی کره جنوبی برگزار خواهد شد.

یکی از سخنگویان ارتش آمریکا گفت: در این مانور 7500 تفنگدار دریایی، 2000 پرسنل نیروی دریایی آمریکا و تعداد نامشخصی از نیروهای استرالیایی و کره جنوبی شرکت دارند.

خبرگزاری یونهاپ در گزارش خود نوشت: 3500 تفنگدار نیروی دریایی آمریکا و یک هزار نیروی دریایی از کره شمالی در این مانور شرکت دارند.

نیروهای مستقر آمریکا در کره در بیانیه‌ای گفتند: مانور "اژدهاهای دوقلو 14" یکی از مانورهای مشترک توسط نیروهای دریایی و تفنگداران دریایی با کره جنوبی به منظور تقویت همکاری‌های کاری و چند جانبه ارتش‌های دو کشور است. در این مانور عملیات‌هایی از جمله مواجهه با بلایای طبیعی تا عملیات‌های اعزامی پیچیده انجام می‌شود.

تفنگداران نیروی دریایی آمریکا که در این مانور شرکت دارند جزو "سومین یگان اعزامی تفنگداران نیروی دریایی آمریکا" مستقر در اوکیناوا هستند.

12 فروند کشتی آبی - خاکی نیروی دریایی آمریکا و کره جنوبی نیز در این مانور شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام

کد N190941

وبگردی