آفتاب

نمایش آثار تصویرگران ایرانی در جشنواره بین المللی جلوه های نوروزی باکو

نمایش آثار تصویرگران ایرانی در جشنواره بین المللی جلوه های نوروزی باکو

باکو- ایرنا- منتخبی از آثار 30 تصویرگر برجسته ایرانی در جشنواره بین المللی جلوه های نوروزی با عنوان ˈمن بهارم ، چمن چمنˈ در باکو به نمایش در آمد.

به گزارش ایرنا ، در آیین افتتاح این نمایشگاه که به همت رایزنی فرهنگی سفارت ایران در باکو و انجمن تصویرگران ایران در حال برگزاری است ، ˈمحسن پاک ایین ˈ سفیر ایران در جمهوری آذربایجان ، نوروز را یکی از اشتراکات فرهنگی و تاریخی ایران و جمهوری آذربایجان توصیف کرد و گفت : مردم ایران و جمهوری آذربایجان نوروز را نه تنها به عنوان نماد یک تمدن بزرگ می شناسند ، بلکه آن را به عنوان یک عید بین المللی می دانند.

وی با اشاره به جهانی شدن فرهنگ نوروز افزود:نوروز و فرهنگ غنی آن دیگر تنها عید ایران،جمهوری آذربایجان و دیگر ملل مشرق زمین نیست ، بلکه همچون پنجره ای است که فرهنگ منطقه را برای جهانیان به نمایش گذاشته و توجه سازمان ملل و یونسکو به نوروز نیز از همین حقیقت الهام می گیرد.

ˈنرگس (هاسمیک) محمدی ˈ که گردآوری و عرضه آثار تصویر گران ایرانی در این نمایشگاه را بر عهده دارد، ویژگی این آثار هنری را نمایش برگزیده ای از نمادهای نوروز ایرانی مثل رنگ کردن تخم مرغ ها ، نوروز در تخت جمشید ، حاجی فیروز ، چهارشنبه سوری و ... در قالب 35 اثر هنری به دیگر ملل و بازدید کنندگان این نمایشگاه عنوان کرد.

این نمایشگاه که با حضور نمایندگانی از ایران ، جمهوری آذربایجان ، ترکیه ، تاجیکستان ، ازبکستان ، قرقیزستان و روسیه در مجموعه تاریخی ، فرهنگی ˈایچری شهرˈ باکو برگزار می شود ، از 29 اسفند تا چهارم فروردین 1393 دایر است.

خاورم*1206*1547
کد N190925

وبگردی