آفتاب
تحولات امنیتی سوریه/

کشف کارگاه تولید بمب و موشک در نقاط مرزی‌‌/موج فزاینده فرار تروریستها از سوریه آغاز شد

کشف کارگاه تولید بمب و موشک در نقاط مرزی‌‌/موج فزاینده فرار تروریستها از سوریه آغاز شد

منابع امنیتی در سوریه از کشف یک کارگاه تولید بمب و موشک دست ساز تروریستها در منطقه مرزی راس العین توسط ارتش سوریه خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المیادین،ارتش سوریه امروز یک کارگاه تولید بمب و موشک دست ساز را در منطقه مرزی راس العین (نزدیک لبنان) کشف کرد.

بنابراین گزارش، در این کارگاه علاوه بر کشف چندین بمب و موشک دست ساز،خودروهایی با پلاک لبنان نیز کشف شده است.

دیگر تحولات امنیتی سوریه به شرح زیر است:

- 13 عضو داعش از جمله سه سرکرده آنها طی درگیری با نیروهای کمیته حمایت مردمی در شمال شرقی استان حلب به هلاکت رسیدند.

- ارتش سوریه صبح امروز عملیات جدیدی را برای سیطره بر روستای فلیطا در منطقه کوهستانی القلمون آغاز کرد.

- یک منبع امنیتی سوری در گفتگو با خبرنگار پایگاه لبنانی النشره اعلام کرد: نیروهای ارتش سوریه هرگز به سوی غیر نظامیان در منطقه مرزی وادی خالد حمله نکردند و تنها افرادی مسلحی که به مناطق نظامی حمله کرده و در تلاش برای فرار به لبنان بوده اند،هدف قرار داده است.

- روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز در گزارشی از آغاز موج فرار گسترده تروریستها از خاک سوریه خبر داد. این روزنامه با اشاره به کشته شدن بیش از 4 هزار عضو گروههای مسلح در درگیریهای داخلی میان آنها، اعلام کرد: موج بازگشت اعضای گروههای مسلح از سوریه نشانگر تغییر نگرش آنها در قبال جنگ سوریه و عقب نشینی آنها از درگیری با دیگر گروههای مسلح است. براین اساس، ترویستهایی که با هدف سرنگونی نظام سوریه وارد این کشور شدند هم اکنون شاهد هستند که در درگیریهای داخلی کشته می شوند و این مسئله روی روحیه جنگی آنها تاثیر بسیار منفی گذاشته است.

- هزاران نفر از مردم حمص و حومه دمشق با برگزاری تظاهرات گسترده حمایت خود را از ارتش سوریه در مبارزه با گروههای تروریستی مورد تاکید قرار دادند.

- ارتش سوریه در آخرین عملیتهای موفقیت آمیز خود آرامش و امنیت را در مناطق راس العین (غرب یبرود) و روستای الشویهد (حومه حمص) برقرار کرد.

- شمار زیادی از اعضای گروههای مسلح در درگیری با ارتش سوریه در مناطق مختلف حومه ادلب به هلاک رسیدند.

- اعضای گروههای تروریستی از رساندن کمکهای غذایی و دارویی به ساکنان اردوگاه الیرموک با وجود وضع اسفناک بیماران و سالمندان و کودکان موجود در آن جلوگیری می کنند.

کد N190855

وبگردی