آفتاب

مردم هر گونه آتش سوزی و تخریب جنگل‌ها و مراتع را‌ اطلاع دهند

مردم هر گونه آتش سوزی و تخریب جنگل‌ها و مراتع را‌ اطلاع دهند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان از مردم خواست هر گونه آتش سوزی و تخریب جنگل‌ها و مراتع را به تلفن 1504 اطلاع دهند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، مهندس ‌حمید سلامتی، گفت: شماره تلفن 1504 امداد جنگل و مرتع، به عنوان پل ارتباطی آحاد جامعه با یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری است و گزارش هر گونه تخریب، تصرف و آتش سوزی‌های احتمالی در اراضی ملی و جنگل‌ها به یگان حفاظت از طریق این خط ارتباطی امکان پذیر است.

وی اظهار کرد: با توجه به این که اقدامات مؤثری توسط یگان حفاظتی منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان در مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز، مبارزه با قاچاق چوب‌، عملیات اطفاء حریق و ... با تعامل دستگاه‌های اجرایی، قضایی، امنیتی و اطلاعاتی به اجرا در آمده است، متعرضان به اراضی ملی در واقع متعرضان به بیت‌المال بوده و این یگان به شدت با این معضل مقابله و اجازه سوء استفاده به زمین خواران که با ترفندهای مختلف سعی در تصاحب اراضی ملی و منابع طبیعی دارند، نداده و در این کار گزارش‌های مردمی راهگشا بوده و خواهد بود.

وی افزود: یگان ویژه حفاظت از منابع طبیعی یکی از زیرمجموع‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است که با درخواست و تأمین بودجه از سوی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و با تصویب ستاد کل نیروهای مسلح از سال 1384 به طور رسمی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: نیروهای این یگان در سرتاسر استان به صورت شبانه روزی به حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی اشتغال داشته و تعداد نیروهای مناطق مختلف با توجه به وسعت و تعداد گردشگران منطقه متفاوت است.

وی اظهار کرد: ‌حفاظت از محیط زیست، جنگل‌ها، منابع طبیعی و فراهم سازی فضایی سالم و با طراوت برای زندگی از اساسی‌ترین وظایف مسئولان امر بوده که لازم است مدیران آن را در اولویت کاری خود قرار دهند و یگان حفاظت نیز این وظیفه ‌با پشتکار و تلاش بیش از پیش دنبال می‌کند، در این میان مردم هم نقش عمده‌ای دارند و تلفن 1504 برای این منظور در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

کد N190431

وبگردی