آفتاب

مالزی وارد تنش های سیاسی ام.اچ 370 شد

مالزی وارد تنش های سیاسی ام.اچ 370 شد

کوالالامپور – ایرنا – ناپدید شدن پرواز ˈام.اچ 370ˈ خطوط هوایی مالزی به رغم تلاش ها برای اتحاد گروه های مختلف این کشور به منظور جستجوی این هواپیما به یک بحران سیاسی تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، نمایندگان ائتلاف مخالفان دولت مالزی نسبت به اینکه اطلاعات مربوط به عملیات جستجو فقط در اختیار نمایندگان ائتلاف حاکم قرار داده شده و همچنین پاک شدن برخی اطلاعات شبیه ساز پرواز یافت شده در منزل خلبان پرواز انتقاد کردند.

ˈلیم گوانگˈ دبیر کل حزب اقدام دموکراتیک و همچنین سروزیر ایالت ˈپینانگˈ مالزی دولت این کشور را به خاطر اعلام پاک شدن برخی از اطلاعات از شبیه ساز پرواز مورد انتقاد جدی قرار داد.

لیم گفت: کاملا غیرمنصفانه است که خلبانی را متهم کنیم که برای دفاع از خود حضور ندارد.

احمد زاهد حمیدی وزیر کشور مالزی روز گذشته در خصوص شبیه ساز پرواز کشف شده در منزل زهاری احمدشاه خلبان 54 ساله هواپیما، گفت که مقداری از اطلاعات این شبیه ساز حذف شده است، تحقیقات نیز ادامه دارد، اما جزییات افشا نمی شود.

ˈ دبیر کل حزب اقدام دموکراتیک پس از این سخنان وزیر کشور مالزی گفت: آیا این قبیل اقدامات، ما را در یافتن هواپیما ناپدیدشده یاری می کند.

ˈجیمز چینˈ استاد علوم سیاسی دانشگاه ˈمونانشˈ کوالالامپور روز پنجشنبه در مالیزیا اینسایدر نوشت که ائتلاف مخالفان با خطرات قابل توجهی در دفاع از خلبان این پرواز مواجه هستند.

وی افزود: در صورتی که خلبان در ناپدیدشدن هواپیما دست داشته باشد ائتلاف مخالفان بهای بسیار سنگینی پرداخت خواهد کرد.

این استاد دانشگاه همچنین با نظریه کاربران شبکه های اجتماعی که معتقدند هواپیما ربوده شده است و دولت مالزی برای انجام مذاکرات برای آزادی مسافران اطلاعات را منتشر نمی کند، مخالفت کرد.

خلبان پرواز ˈام.اچ 370ˈ مالزی نه تنها بخاطر داشتن شبیه ساز پرواز بلکه به دلیل ارتباط با ائتلاف مخالفان نیز زیر ذره بین تحقیقات پلیس مالزی قرار گرفته است.

مالیزیا اینسایدر همچنین با اشاره به روابط فامیلی این خلبان با انور ابراهیم رهبر مخالفان دولت مالزی نوشت: خلبان پرواز ˈام.اچ 370ˈ اوایل ماه جاری میلادی به جلسه دادگاه انور ابراهیم نیز رفته بود.

دادگاه عالی مالزی در این جلسه انور ابراهیم را به اتهام فساد اخلاقی به پنج سال زندان محکوم کرد.

انور ابراهیم سال 2012 از این اتهام که بیش از این یک دهه در دادگاه های مالزی مطرح است تبرئه شده بود.

هشام الدین حسین سرپرست وزارت حمل و نقل مالزی در واکنش به اظهارات مخالفان دولت مالزی گفت از آنجایی که این نمایندگان خواستار دریافت توضیح در مورد آخرین اطلاعات این پرواز نشده بودند به جلسه دعوت نشده اند.

نمایندگان ائتلاف مخالفان دولت مالزی همچنین نحوه برخورد وزیران این کشور در ارائه آخرین اطلاعات مربوط به عملیات جستجو و امداد را نیز مورد انتقاد قرار داده و آن را محدود به هواداران دولت عنوان کرده اند.

انور ابراهیم رهبر مخالفان دولت مالزی نیز با مورد انتقاد قرار دادن نجیب تون رزاق نخست وزیر مالزی به خاطر ناکارآمدی در مدیریت این بحران، خود را شایسته پاسخگویی به سئوالات رسانه های بین المللی در مورد ناپدید شدن هواپیمای مالزی ایرلاین می داند.

انور ابراهیم پیش از این عنوان کرده بود بحران هوایی مالزی مدیریت این کشور را زیر ذره بین قرار داده است.

آساق**د.م**1611
کد N190398

وبگردی