آفتاب

تایلند برای شناسایی 200 پناهجو خواستار کمک های بین المللی شد

تایلند برای شناسایی 200 پناهجو خواستار کمک های بین المللی شد

کوالالامپور- ایرنا - تعیین ملیت 200 مسلمان پناهنده به تایلند مقامات این کشور را با مشکل مواجه کرده است و بانکوک به دنبال کمک های بین المللی برای تعیین ملیت این پناهندگان ترک زبان است.

به گزارش ایرنا، این مسلمانان ناشناس ترک زبان حدود یک هفته پیش در مزارع کائوچو در استان سونگخلا تایلند توسط پلیس شناسایی و بازداشت شدند.

رسانه های تایلند تاکنون به نقل از پلیس این کشور این پناهندگان را از نژاد ایغور چین و ترکیه نیز معرفی کرده اند.

سوراپونگ توویچاکچایکول معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه تایلند روز پنجشنبه گفت که مقامات این کشور با سازمان بین المللی مهاجرت برای کمک به شناسایی این مسلمانان پناهنده تماس گرفته است.

وی با اشاره به این که تصور می شود این افراد ایغور و یا شهروندان ترکیه باشند، گفت که کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل نیز افرادی را برای مراقبت از این پناهندگان اعزام کرده است.

وزیر خارجه تایلند گفت از مقامات چین و ترکیه نیز خواسته شده با اعزام گروهی به بررسی این موضوع بپردازند.

پلیس تایلند اعلام کرده است این افراد که به زبان ترکی صحبت می کردند در جنوبی ترین منطقه تایلند در یک اردوگاه جمع شده بودند.

اویغورها اغلب ساکنان ایالت خودمختار سین کیانگ در شمال غرب چین هستند. اویغورها اکثرا مسلمان و از اقوام ترک تبار هستند.

این تعداد پناهنده که به صورت خانوادگی و در یک مکان جمع شده باشند برای مقامات تایلندی نیز تعجب آور بوده است. این افراد چهارشنبه شب هفته گذشته در حمله به یک اردوگاه شناسایی شده در یک مزرعه کائوچو در استان سونگخلا در جنوب تایلند بازداشت شدند.

آمریکا قبل از شناسایی این پناهندگان از تایلند خواسته است ˈاز این پناهجویان اقلیت اویغور چین حمایت کرده و آن ها را اخراج نکند.ˈ

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که از دولت تایلند خواسته شده است از این افراد حفاظت کامل صورت گیرد.

آساق**د.م**1611
کد N190393

وبگردی