آفتاب
منابع خبری پاکستان؛

گزارش رسانه آمریکایی مبنی بر اطلاع ارتش پاکستان از وجود بن لادن رد شد

گزارش رسانه آمریکایی مبنی بر اطلاع ارتش پاکستان از وجود بن لادن رد شد

اسلام آباد - ایرنا - منابع خبری پاکستان چهارشنبه شب گزارش دادند: مقام های سازمان اطلاعات ارتش پاکستان گزارش رسانه آمریکایی که مدعی اطلاع دولت اسلام آباد از حضور اسامه بن لادن سرکرده معدوم القاعده در پاکستان شده بودند را بی اساس و جنجال برانگیز دانستند.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری پاکستان ؛ روزنامه ˈنیویورک تایمزˈ آمریکا پیش از این ادعا کرد که دولت وقت پاکستان به ریاست ژنرال ˈپرویز مشرفˈ (حاکم نظامی سابق این کشور) کمیته ویژه ای در خصوص حضور اسامه بن لادن در کشور تشکیل داده و اعضای این کمیته بطور کامل از حضور بن لادن در پاکستان مطلع بودند.

بر اساس این گزارش نیویورک تایمز مدعی شد: ˈاحمد شجاع پاشاˈ رییس سابق سازمان اطلاعات ارتش پاکستان (ISI) نیز از حضور بن لادن در شمال پاکستان با خبر بوده و وی با آمریکایی ها در فعالیت های ضد طالبان شریک بوده است.

رسانه های پاکستانی متعاقب انتشار این گزارش امروز به نقل از برخی مقام های امنیتی ارتش (بدون ذکر نام) نوشتند: هیچ فرد یا نهادی در پاکستان از حضور و محل اختفای اسامه بن لادن خبر نداشته و رسانه های آمریکایی با انتشار چنین گزارشی عدم صداقت خود را نشان دادند.

تاکنون منابع رسمی ارتش و دولت پاکستان بیانیه ای در این خصوص صادر نکرده است .

براساس این گزارش؛ مقامات اطلاعاتی پاکستان گزارش نیویورک تایمز را داستانی دروغ و ساختگی دانسته و گفتند که خبرنگار (زن) آمریکایی و نگارنده این گزارش پیش تر به دلیل انتشار گزارش های نامطلوب در پاکستان توسط دولت اسلام آباد اخراج شده بود.

آمریکا 12 اردیبهشت 90 با تجاوز نظامی به ˈابیت آبادˈ در پاکستان، مدعی شد که اسامه بن لادن سرکرده گروه القاعده را به قتل رسانید و چند روز بعد اعلام کرد که جسدش را در دریا انداخت. این ادعا ابهام وسیعی در دنیا به دنبال داشت.

به نقل از منابع خبری ؛ القاعده گروه تروریستی که با حمایت مالی و سازماندهی آمریکا و عربستان تشکیل شده، عامل جنگ چندین ساله واشنگتن علیه افغانستان و عراق بوده است.

رسانه های خبری افزودند: شکیل آفریدی پزشک پاکستانی در شهر ابیت آباد نیز با سازماندهی طرح غیر واقعی واکسیناسیون توانست نمونه ˈدی ان ایˈ فرزندان بن لادن را در این شهر در شمال پاکستان یافته و پس از شناسایی محل اقامت بن لادن، اطلاعات لازم را در اختیار سازمان جاسوسی سیای آمریکا قرار دهد.

شکیل آفریدی سال 1390 (2012) به جرم اجرای طرح غیرواقعی واکسیناسیون باهدف جمع آوری ˈ دی ان ایˈ اسامه بن لادن، خیانت به کشور و همکاری با گروههای غیرقانونی، توسط سازمان قضایی ˈمقررات جرایم مرزیˈ (FCR) در مناطق قبایلی پاکستان به 33 سال حبس محکوم شد که طی روزهای گذشته این حکم سازمان قضایی مقررات جرایم مرزی پاکستان به 23 سال تقلیل یافت .

آساق ** 1095**3404
کد N190307

وبگردی