آفتاب

وزیر خارجه پیشین اوکراین: در آستانه یک درگیری خطرناک قرار داریم

وزیر خارجه پیشین اوکراین: در آستانه یک درگیری خطرناک قرار داریم

نیویورک، ایرنا- وزیر خارجه پیشین اوکراین با هشدار نسبت به افزایش تنش های نظامی در اوکراین گفت که کشورش در آستانه یک درگیری خطرناک قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا پترو پروشنکو، وزیر خارجه پیشین اوکراین که اکنون عضو پارلمان آن کشور است به سی ان ان گفت: تا چند هفته پیش هیچ فکر نمی کردیم که کار به حضور نظامی در اوکراین و جدایی کریمه برسد. ما فکر می کنیم کشور در آستانه یک درگیری خطرناک قرار گرفته است و برای توقف این روند نباید از هیچ اقدامی فروگذار کنیم.

وی با انتقاد از روسیه گفت: این تنها اوکراین نیست که مورد تهدید نظامی قرار گرفته است. اکنون همه کشورهای اتحادیه اروپا مورد تهدید قرار دارند.

ساعاتی پس از آن که مقام های روسیه و مسئولان شبه جزیره کریمه پیمان الحاق این شبه جزیره به روسیه را امضا کردند، درگیری هایی در یک پایگاه نظامی در سمفروپل روی داد.

به دنبال کشته شدن دو نفر در اوکراین که یکی از آنها از نیروهای ارتش و دیگری از نیروهای دفاع مردمی بود، دولت اوکراین به نیروهای ارتش اجازه داد از سلاح برای دفاع از خود استفاده کنند.

در این حادثه که در سمفروپل مرکز جمهوری کریمه اتفاق افتاد این افراد بر اثر اصابت گلوله تک تیراندازها کشته و زخمی شدند.

نخست وزیر اوکراین در واکنش به این درگیری ها اعلام کرد این بحران از یک نزاع سیاسی به بحران نظامی تبدیل شده است. وی حمله به پایگاه اوکراینی را جنایت جنگی دانست.

اروپام 2251 **1908
کد N190304

وبگردی