آفتاب

آمریکا تمرینات نظامی در دریای سیاه را با هم پیمانان خود آغاز کرد

آمریکا تمرینات نظامی در دریای سیاه را با هم پیمانان خود آغاز کرد

بلگراد-ایرنا- آمریکا روز چهارشنبه با موشک های USS Truxtun تمرینات نظامی یک روزه در دریای سیاه را با نیروهای دریایی بلغارستان و رومانی آغاز کرد.

به گزارش ایرنا از منایع خبری، شون اکلاند سخنگوی نیروی دریای آمریکا در اروپا در این رابطه مانور نظامی در دریای سیاه با هم پیمانان خود در پیمان آتلانتیک شمالی را یک روال معمولی توصیف کرد و گفت که این برنامه قبل از بحران در اوکراین و کریمه برنامه ریزی شده است.

وی با تاکید بر اینکه انجام مانور های نظامی با هم پیمانان دلایل زیادی دارد، گفت: انجام چنین تمریناتی فرصتی است که حمایت خود از متحدان مان را در ناتو نشان بدهیم.

کشتی نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا همچنین هفته گذشته با کشتی های جنگی رومانی و بلغارستانی در دریای سیاه در چند صد کیلومتر کشتی های روسیه مانور نظامی تحت عنوان PASEKS انجام دادند.

هدف از تمرینات نظامی بین کشورهای بلغارستان، رومانی و آمریکا افزایش توانایی های عملیاتی واحدهای دریایی پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو) و بالا بردن آمادگی رزمی خدمه نیروهای دریایی این سه کشور ذکر شده بود.

در این تمرینات نظامی مانورهای تاکتیکی مشترک، ارتباطات و تبادل اطلاعات در سطح و زیر آب را انجام شد.

رومانی و بلغارستان بدون داشتن شرایط لازم در سال 2004 میلادی به عضویت در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و سپس در سال 2008 میلادی به اتحادیه اروپا پذیرفته شدند.

اروپام**2061** 3404
کد N190296

وبگردی