آفتاب

هند ازتحریم های غرب علیه روسیه حمایت نمی کند

هند ازتحریم های غرب علیه روسیه حمایت نمی کند

ایرنا - دهلی نو - منابع رسمی دولتی هند روز چهارشنبه اعلام کردند دهلی نو از تحریم های غرب علیه مسکو بخاطر پیوستن کریمه به فدراسیون روسیه حمایت نخواهد کرد.

به گزارش ایرنا، چند ساعت پس از ادغام منطقه کریمه به روسیه، ˈ ولادیمیر پوتینˈ رییس جمهور روسیه سه شنبه شب با ˈمانموهان سینگ ˈ نخست وزیر هند دراین رابطه تلفنی گفت وگو کرد.

نخست وزیر هند ضمن تاکید برحفظ وحدت ارضی و یکپارچگی کشورها، ابراز امید کرد که مسایل منطقه ای و جهانی از راه های دیپلماتیک حل وفصل شوند.

شبکه خبری ˈان دی تی وی ˈ عصر امروز به نقل از منابع رسمی هند که نامی از آنان برده نشده گفت: هند درمقابل روسیه یک موضع ˈمتعادلˈ را بکار خواهد گرفت زیرا در اصل نمی تواند فقط به نتیجه یک همه پرسی در این زمینه بسنده کند.

این منابع در همین حال تاکید کردند: هند حق مشروع روسیه را در اوکراین به رسمیت می شناسد. اما اگر مبنا بر حمایت از غرب و یا روسیه باشد، روسیه به عنوان یک دوست قدیمی مورد نظر و انتخاب دهلی نو خواهد بود.

منطقه کریمه این هفته با اکثریت آرا از کشور اوکراین جدا و به روسیه پیوست. غرب و اوکراین با موضع گیری علیه این رفراندوم آن را غیر مشروع خواندند اما اکثریت ساکنان این شبه جزیره برای پیوستن به روسیه رای مثبت داده اند.

دولت آمریکا و اتحادیه اروپا در اقدامات خود علیه روسیه و مقام های اوکراینی دخیل در بحران کریمه دارایی های آنان را مسدود و تحریم هایی را وضع کردند.

باراک اوباما با تهدید روسیه اعلام کرده اگر پوتین دخالت در اوکراین را خاتمه ندهد، تحریم های بیشتری علیه کشورش وضع خواهد شد.

با این حال پوتین نیز تاکید کرده که دوران زورگویی های غرب پایان یافته است.

آساق ** 2163 ** 275 **
کد N190276

وبگردی