آفتاب

اشتون: مذاکرات مثبت بود؛ سال نو شما مبارک

اشتون: مذاکرات مثبت بود؛ سال نو شما مبارک

کانرین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مذاکرات ایران و 1+ 5 را مثبت و مفید خواند و در پایان نشست وین 2، سال نو را به ایرانیان تبریک گفت.

اشتون پس  از گفت و گو با ظریف و جمع بندی  دو روز مذاکرات ایران و 1+5 در وین، در  نشست مطبوعاتی  مشترک با وزیر امور خارجه ایران گفت: در این دو روز درباره غنی سازی،راکتور  اب سنگین اراک ، همکاری های غیرنظامی  اتمی و تحریم  ها صحبت  کردیم.

وی خاطرنشان کرد که از  7 تا 9 آوریل برابر با 18 تا 20 فروردین 93 این مذاکرات در وین  ادامه خواهد یافت و افزود: سعی می کنیم  درد مورد موضوع های محتوایی  کار کنیم.

مسئول سیاست  خارجی  اتحادیه ا روپا مرحله بعدی مذاکرات را ملاقات های کارشناسی ایران و 1+5 عنوان کرد و خطاب  به  ایرانیان حاضر در سالن گفت: سال نو شما مبارک.

وی همچنین از وزارت خارجه اتریش و سازمان ملل برای میزبانی این نشست تشکر  کرد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز از وزارت خارجه اتریش و دفتر سازمان  ملل در وین برای فراهم کردن امکانات برگزاری  گفت و گو های ا یران و 1+5 تشکر کرد و گفت: درجلسات دیروز وامروز بحث های بسیار محتوایی ، جدی و مفید پیرامون یک رشته از موضوعات داشتیم که شامل غنی سازی، راکتور اراک، همکاری های صلح امیز هسته ای و تحریمها بود.

ظریف خاطرنشان کرد: از 7 تا 9 اوریل در وین جلسه خواهیم  داشت و کارمان را درباره موضوعات محتوایی قابل پیگیری د ر چارچوب دستیابی به توافق  جامع ادامه خواهیم داد.

وزیر امور خارجه ایران افزود: در فاصله الان تا اجلاس رسمی ، کارشناسان  و متخصصان  ما ملاقات خواهند کرد تا در مورد جزییات موضوعاتی که به انها واگذار شده بحث و گفت و گو کنند.

ظریف هم از همه حاضران در سالن تشکر کرد و گفت: من هم فرارسیدن نوروز را به شما تبریک می گویم .نوروزتان پیروز

1701**1553
کد N190175

وبگردی