آفتاب

رجزخوانی به سبک نتانیاهو: اسراییل برای جنگ احتمالی با ایران آماده باشد

رجزخوانی به سبک نتانیاهو: اسراییل برای جنگ احتمالی با ایران آماده باشد

فارس نوشت:

نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی به وزارت جنگ این رژیم دستور داده است که همچنان به برنامه‌های خود برای آماده‌سازی ارتش جهت اقدام نظامی احتمالی علیه ایران در سال 2014 آماده باشد.

روزنامه صهیونیستی «هارآتص» در گزارشی از دستور نخست‌وزیر اسرائیل برای ادامه عملیات آماده‌سازی حمله به ایران خبر داده است.

بیانیه‌ای که اخیرا مقامات ارشد نظامی اسرائیل منتشر کرده‌اند نشان می‌دهد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌ صهیونیستی به وزارت جنگ این رژیم دستور داده تا روند آماده‌سازی و تجهیز ارتش برای اقدام نظامی احتمالی علیه تأسیسات هسته‌ای ایران در سال 2014 ادامه یابد. به همین منظور بودجه‌ای 10 میلیارد شکلی (حدود 3 میلیارد دلار) برای این کار اختصاص داده شده است.

سه نماینده «کنیست» که در جلسه استماع کمیته دفاعی حضور داشته‌اند، می‌گویند «گادی ایزنکوت» معاون ستاد مشترک و «آگای یزکل» عضو دایره برنامه‌ریزی وزارت جنگ این رژیم گفته‌اند که در سال 2014 بودجه‌ای بین 10 تا 12 میلیارد شکل برای آماده‌سازی ارتش جهت اقدام نظامی علیه تاسیسات هسته‌ای ایران، تخصیص یافته است. نشست استماع کمیته دفاعی در ژانویه و فوریه سال جاری برگزار شده است. اسرائیل سال گذشته هم بودجه‌ای تقریبا مشابه به همین منظور اختصاص داده بود.

به نوشته «هاآرتص»، مقامات نظامی اسرائیل در پاسخ به این سوال که آیا چنین سرمایه‌گذاری‌ای واقعا لازم است، گفته‌اند که نظامیان یک بخشنامه‌ای صریح از سوی «بنیامین نتانیاهو» و «موشه یعلون» وزیر جنگ دریافت کرده‌اند مبنی بر اینکه همچنان باید خود را برای اقدام نظامی احتمالی آماده کنند.

 

23231

 

کد N190113

وبگردی