آفتاب
عضو کمیسیون برنامه و بودجه:

تداوم پرداخت سبد کالا به اقشار آسیب‌پذیر شایسته است

تداوم پرداخت سبد کالا به اقشار آسیب‌پذیر شایسته است

نماینده مردم شهرکرد گفت: اختصاص 2 وعده سبد کالا به اقشار آسیب‌پذیر و تداوم آن اقدام شایسته و به جایی است.

سید سعید زمانیان دهکردی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: متاسفانه به دلیل نابسامانی‌های اقتصادی و ضعف نظارت، قیمت ارزاق عمومی و انواع کالا در بازار سیر صعودی یافت و حدود 16 تا 20 میلیون نفر از مردم کشور به زیر خط فقر سقوط کردند و حالا توان خرید حداقل‌های مایحتاج روزانه خود را هم ندارند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه، افزود: در پی بدتر شدن شرایط اقتصادی، افزایش نرخ بیکاری و کاهش قدرت خرید، اقشار آسیب‌پذیر برای تامین نیازهای اولیه خود با سختی زیادی روبرو هستند.

وی با بیان اینکه دولت با این تصمیم به صورت مستقیم و غیرمستقیم بازار را متاثر از تصمیم خود کرد، گفت: دولت از طریق اختصاص سبد کالا به این اقشار در بازار رونق به وجود آورد؛ به بیان دیگر تامین سبد کالا از یک جهت از تولیدات داخلی حمایت می‌کند و رونق خوبی در بخشی از اقتصاد به وجود آورد و از جهت دیگر با اختصاص رایگان سبد کالا به جامعه هدف از اقشار نیازمند حمایت می‌کند.

زمانیان با هشدار به مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره احتمال توزیع کالاهای بی‌کیفیت در مرحله دوم، گفت: دولت به ویژه مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت باید به شدت مراقب باشند تا توزیع اقلام بی‌کیفیت اتفاق نیفتد. شخصیت هیچ انسانی نباید مورد بی‌احترامی و تخفیف قرار گیرد. مسئولان باید بهترین نوع برنج، مرغ، تخم‌مرغ، پنیر و روغن را در اختیار مردم قرار دهند.

انتهای پیام

کد N189810

وبگردی