آفتاب

اتحادیه عرب: شکست ژنو 2 بحران سوریه را به مسیری خطرناک کشانده است

اتحادیه عرب: شکست ژنو 2 بحران سوریه را به مسیری خطرناک کشانده است

معاون دبیرکل اتحادیه عرب با بیان این که بحران سوریه یکی از محورهای اصلی در نشست آتی سران کشورهای عربی در کویت خواهد بود، گفت: شکست دور دوم مذاکرات صلح ژنو 2، بحران سوریه را به مسیری خطرناک کشانده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، احمد بن حلی، معاون نبیل العربی، ‌دبیرکل اتحادیه عرب در گفت‌وگو با روزنامه اماراتی الخلیج ضمن ابراز تأسف نسبت به ناتوانی شورای کنونی اتحادیه در حل اختلافات و بحران‌های کشورهای عربی تاکید کرد: شکست اتحادیه عرب در حل بحران سوریه و انتقال پرونده این بحران از اتحادیه عرب به سازمان ملل بهترین دلیل برای ناتوانی این شورا است.

بن حلی خاطرنشان کرد: پرونده سوریه و همچنین اوضاع لیبی محور اصلی مذاکرات آتی سران کشورهای عربی در کویت خواهد بود. سران کشورهای عربی در این نشست بر حمایت سیاسی و معنوی از ملت فلسطین تأکید خواهند کرد.

ازسوی دیگر، وی عنوان داشت: مذاکرات با اسرائیل بی‌فایده‌ است زیرا تل‌آویو در مذاکرات و پایبندی به توافق‌نامه‌ها کارشکنی می‌کند.

بن حلی ابراز امیدواری کرد که در ماه آتی شاهد پیشنهادهای جدیدی از سوی واشنگتن برای برقراری صلح میان فلسطین و اسرائیل باشد.

انتهای پیام

کد N189742

وبگردی