آفتاب
جو بایدن:

سپر دفاع موشکی آمریکا در لهستان تکمیل می شود/ لزوم واکنش ناتو درخصوص الحاق کریمه به روسیه

سپر دفاع موشکی آمریکا در لهستان تکمیل می شود/ لزوم واکنش ناتو درخصوص الحاق کریمه به روسیه

معاون اول رئیس جمهوری آمریکا الحاق کریمه به روسیه را "تصرف سرزمین" نامیده و بر لزوم واکنش پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به این اقدام تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "جو بایدن" معاون اول "باراک اوباما" روسیه را به مداخله در امور اوکراین متهم کرد و گفت واشنگتن از همپیمانان خود در پیمان ناتو که در مرز این کشور قرار دارند، حمایت می کند.

وی که در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با "دونالد توسک" نخست وزیر لهستان در ورشو سخن می گفت یادآور شد تضمین امنیت گروهی اعضا، از جمله وظایف اصلی ناتو بوده و واشنگتن گام های بیشتری برای تقویت موقعیت همپیمانان خود برخواهد داشت.

بایدن در ادامه از عزم راسخ آمریکا برای تکمیل سپر دفاع موشکی در لهستان تا سال 2018 خبر داد. این در حالی است که روسیه از مخالفان جدی ایجاد سامانه های دفاعی و رادار موشکی در مرزهای خود با اروپا است. معاون اول رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد اگر روسیه به رویکرد کنونی خود برای جدایی کریمه از اوکراین و الحاق آن به خاک خود ادامه دهد، با اقدامات شدید اتحادیه اروپا و آمریکا مواجه خواهد شد.

گفتنی است با اعلام نتیجه همه پرسی استقلال کریمه از اوکراین و درخواست مقامات این شبه جزیره برای پیوستن به روسیه، "ولادیمیر پوتین" امروز طرح الحاق کریمه به فدراسیون روسیه را امضا کرد. رئیس جمهوری روسیه با بیان این که شبه جزیره کریمه جزء جدایی ناپذیر روسیه است تاکید کرد اقدام مسکو در ملحق کردن این منطقه به خاک خود، طبق خواست مردم این منطقه و مطابق با قوانین بین المللی است.

کد N188957

وبگردی